Skip to content
فروشندگان دیجی کالا

 فروشندگان دیجی کالا فروشگاه‌های اینترنتی هستند که محصولات خود را از طریق وب سایت دیجی کالا به فروش می‌رسانند. دیجی کالا بزرگترین فروشگاه‌ اینترنتی در ایران است که خدمات گسترده‌ای را برای انواع  فروشندگان نظیر شرکت‌های بزرگ و کوچک، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، فروشگاه‌های مجازی و … عرضه می‌کند.

چرا محصول خود را در دیجی کالا قرار دهیم؟

دیجی کالا به عنوان بزرگترین فروشگاه‌ اینترنتی در ایران، بیش از ۲۰ میلیون کاربر فعال دارد و همچنین با تبلیغات فراوان خود، به عنوان قابل اطمینان‌ترین و محبوب‌ترین سایت‌ خرید آنلاین در ایران شناخته می‌شود. بنابراین، به عنوان یک فروشنده، این فرصت را خواهید داشت که به مشتریان بیشتری دسترسی پیدا کنید و محصولات خود را به صورت آنلاین به فروش برسانید.

گسترش بازار و افزایش مشتریان

مشتریان دیجی کالاقرار دادن محصول خود در دیجی کالا بسیار مفید است زیرا دیجی کالا بزرگترین فروشگاه‌ اینترنتی ایران است و با توجه به تعداد بالای کاربران و مخاطبان آن، شما می‌توانید به راحتی بازار خود را گسترش داده و فروش خود را افزایش دهید. برای آنکه به تنهایی به چنین بازاری دستیابی پیدا کنید، نیاز به صرف زمان و هزینه بسیار زیادی وجود دارد.

یکی از مزایای این فروشگاه، ارائه بستری هوشمند برای خریداران است. محصولات مختلفی با قیمت‌های مناسب در دیجی کالا عرضه می‌شود که باعث جذب مشتریان زیادی شده است. همچنین، فروشگاه دیجی کالا با ارائه پلتفرم‌های مختلفی برای ارتباط با مشتریان، به راحتی می‌تواند با آن‌ها در تعامل باشد و نظرات و پیشنهادهای آن‌ها را در نظر بگیرد.

همچنین، دیجی کالا با ارائه خدمات پس از فروش عالی، باعث افزایش اعتماد مشتریان به فروشگاه خود شده است. تجربه خوب مشتریان در خرید از دیجی کالا سبب شده است که آن‌ها به دوستان و آشنایان خود نیز توصیه این فروشگاه را کنند و برای آن‌ها مشتری جدید جذب کنند.

سیستم‌های پرداخت آنلاین

سیستم پرداخت دیجی کالادیجی کالا دارای سیستم‌های پرداخت آنلاین امن و مطمئن است که این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا محصولات خود را به صورت آنلاین به فروش بگذارید و درآمد خود را افزایش دهید.

به خصوص برای فروشگاه‌های اینترنتی که فاقد نماد اعتماد الکترونیکی هستند یا نمی‌خواهند درگیر چالش‌های مالیاتی شوند، استفاده از زیرساخت پرداخت و مالی دیجی کالا، بسیار مقرون به صرفه خواهد بود. به هر حال به یاد داشته باشید هرقدر بیشتر بر روی فروش محصول خود متمرکز باشید و سایر موارد را واگذار کنید، موفقیت بیشتری در توسعه کسب و کارتان خواهید داشت.

البته به یاد داشته باشید، فروشندگان دیجی کالا از «مالیات» معاف نیستند و می‌بایست بر مبنای فروش خود و درآمد کسب‌شده، به صورت مستقل، نسبت به ایجاد پرونده مالیاتی اقدام نمایند.

همچنین حتماً در کار با دیجی‌کالا، نسبت به هزینه‌ها و جرائم آن دقت لازم را داشته باشید. بعضی فروشندگان تازه کار، هزینه فروش کالا را بسیار پایین درج می‌کنند به نحوی که پس از کسر هزینه‌های پردازش و ارسال دیجی کالا، دچار زیان مالی می‌شوند.

معرفی نام و برند تجاری

برند دیجی کالادیجی کالا به دلیل محبوبیت زیاد خود، به شما کمک می‌کند تا برند و نام تجاری خود را برای مخاطبان جدیدی که قصد خرید محصولات مشابه را دارند، معرفی کنید.

برند دیجی کالا  در ایران، تأثیر بسیاری بر روی سایر فروشندگان و برندهای مطرح دارد. به عنوان مثال، بسیاری از فروشگاه‌های اینترنتی با وجود داشتن سایت مستقل یا صفحات شبکه‌های اجتماعی، هنگامی که در موتور جستجوی گوگل سرچ می‌شوند، صفحه اختصاصی دیجی کالای آن‌ها در نخستین نتایج نمایش داده می‌شود.

به یاد داشته باشید شما امکان درج تلفن یا مشخصات مستقیم خود را در دیجی کالا ندارید و چنین کاری، «تخلف» محسوب می‌‎شود؛ با وجود این، همچنین فروش در دیجی کالا به دلیل مزایای بسیاری که دارد و بعضی از آن‌ها در این صفحه شرح داده شده‌اند، ترجیح می‌دهند یکی از کانال‌های اصلی فروش خود را این سایت قرار دهند.

تسهیل عملیات لجستیک کالا

لجستیک دیجی کالااز جمله مهمترین مزایای فروش در دیجی کالا، فارغ شدن از دغدغه‌های مربوط به لجستیک کالا برای شماست. دیجی‌کالا با دارا بودن ناوگان و انبارهای اختصاصی، نسبت به جمع‌آوری، انبارش و ارسال کالای شما به خریداران اقدام می‌کند.

البته به دلیل ظرفیت محدود، بسیاری از فروشندگان نمی‌توانند از انبارش دیجی‌کالا استفاده کنند و به همین خاطر، انبارداری محصولات خود را از طریق انبار بسپارید انجام می‌دهند. همچنین به دلیل هزینه زیاد سرویس جمع‌آوری دیجی کالا، این خدمت با هزینه مقرون‌به‌صرفه از طریق بسپارید برای فروشندگان دیجی کالا فراهم شده است.

راهکارهای فروش بهتر در دیجی کالا

برای داشتن فروش بهتر در دیجی کالا، فهرست اقدامات زیر را انجام دهید.

عنوان و توضیحات مناسب

اطمینان حاصل کنید که عنوان و توضیحات محصول شما دقیق، جذاب و روان باشد. این موارد می‌توانند مشتریان را جلب کنند و به آنها کمک کنند تا تصمیم خرید بهتری بگیرند.

تصاویر با کیفیت

ارائه تصاویر با کیفیت و واضح از محصول شما می‌تواند به مشتریان کمک کند تا بهتر بفهمند که چه محصولی را خریداری می‌کنند. همچنین، سعی کنید عکس‌هایی از زوایای مختلف محصول را ارائه دهید.

قیمت مناسب

مطمئن شوید که قیمت محصول شما بازارپسند و منصفانه است. مقایسه قیمت‌ها در دیجی کالا و بازار رقیبان را انجام دهید تا قیمتی را انتخاب کنید که جذابیت خرید را برای مشتریان ایجاد کند.

به یاد داشته باشید هیچ‌گاه قیمت محصول خود را از هزینه تمام‌شده آن کمتر درج نکنید. این کار از نظر اخلاقی مناسب نیست.

نظرات مشتریان

اهمیت دادن به نظرات و امتیازهایی که مشتریان قبلی برای محصول شما ارائه می‌دهند، بسیار مهم است. نظرات مثبت می‌توانند اعتماد مشتریان را به شما و محصولتان افزایش دهند و نظرات منفی می‌توانند به شما کمک کنند تا مشکلات و نقاط ضعف را بهبود بخشید.

پاسخگویی به پرسش‌های مشتریان

سعی کنید به سرعت و با دقت به سوالات و ابهامات مشتریان پاسخ دهید. این کار می‌تواند اعتماد مشتریان را به شما و محصولتان افزایش دهد و به ایجاد رابطه مثبت با آنها کمک کند.

تبلیغات و کمپین‌ها

برای افزایش دیده شدن محصولتان، می‌توانید از ابزارهای تبلیغاتی دیجی کالا مانند بنرهای تبلیغاتی و کمپین‌های تخفیف استفاده کنید. قرار گرفتن در «شگفت‌انگیز» می‌تواند تاثیر قابل توجهی بر فروش شما داشته باشد.

پیگیری و مدیریت سفارش‌ها

به موقع و با دقت سفارشات مشتریان را پردازش کنید و از پیگیری مراحل پردازش و ارسال سفارش تا تحویل به مشتری دقت کنید. به یاد داشته باشید ارسال اشتباه سفارش یا محصول معیوب به مشتری شما را با جریمه دیجی کالا و کاهش امتیاز فروشگاه‌تان مواجه خواهد ساخت.

پنل فروشندگان دیجی کالا

پنل فروشندگان دیجی کالا

برای شروع کار به عنوان فروشنده دیجی کالا و ورود به پنل آن به نشانی Seller.Digikala.com مراجعه کنید.

معرفی بخش‌های پنل فروشندگان دیجی کالا

این پنل دارای بخش‌های متعددی است که شامل موارد زیر است.

کالا

  • جستجوی و ثبت کالا
  • مدیریت کالا و افزون تنوع
  • مدیریت تنوع و قیمت‌گذاری
  • گزارش موجودی انبار

سفارش‌ها

  • مدیریت سفارش‌های جاری
  • تاریخچه سفارش‌ها

ارسال و انبار

  • ایجاد محموله برای انبارش
  • لیست محموله‌ها

مالی

  • صورت‌حساب‌ها
  • تسویه زودهنگام
  • کمیسیون هزینه‌ها و جریمه‌خا

بازاریابی و تبلیغات

  • شرکت در پروموشن جدید
  • مدیریت پروموشن‌ها
  • تبلیغات
  • تخفیف هوشمند
  • ایجاد صفحه اختصاصی

تحلیل عملکرد

  • فروش و درآمد
  • مروجوعی

راهنما

  • راهنمای ثبت و ارسال کالا
  • راهنمای قیمت‌گذاری
  • مرکز آموزش فروشندگان
  • کالاهای غیرمجاز
  • سوالات متداول

نکات ضروری که درباره پنل باید بدانید

درج تنوع پس از تائید کالا

شاید در نگاه اول، تنوع را فقط برای کالاهایی بدانید که در رنگ‌های مختلف هستند. در صورتی که پس از تائید هر محصول شما در دیجی کالا، لازم است اگر حتی فقط در یک مدل ارائه می‌شود، برای آن «تنوع» تعریف کنید و قیمت، موجودی و بعضی ویژگی‌های دیگر کالا را در قالب تنوع مشخص نمایید.

چک کردن روزانه ۲ مرتبه پنل دیجی کالا

در صورتی که سفارش جدیدی برای شما ثبت شود، نه از طریق پیامک و نه از طریق ایمیل به شما اطلاع‌رسانی نخواهد شد! حتماً باید روزانه ۲ مرتبه پنل دیجی کالای خود را چک کنید؛ به خصوص اگر بازه ارسال کالا را ۱ روز بعد تعریف کرده باشید.

داشتن حداقل ۵ عدد موجودی کالا

برای شرکت در پروموشن‌های رایگان دیجی کالا، ضمن آنکه لازم است برای محصول‌تان درصد تخفیفی به نسبت حالت عادی تعریف کنید، از کالای مورد نظر می‌بایست حداقل ۵ عدد موجودی داشته باشید تا بتوانید کالا را در پروموشن شرکت دهید.

خدمات لجستیک هوشمند بسپارید برای فروشندگان دیجی کالا

ممکن است شما به تازگی به جمع فروشندگان دیجی کالا پیوسته باشید یا از فروشندگان حرفه‌ای این مارکت پلیس باشید. در هر دو صورت، می‌توانید از خدمان منصربه فرد و مزایای لجستیک هوشمند بسپارید برخوردار شوید.

انبارش کالا در انبارهای پست مرکزی

یکی از پرطرفدارترین خدمات لجستیک بسپارید، استفاده از امکان «انبارش کالا» نزد این لجستیک است. انبارش کالا برای شما هزینه بسیار کمی دارد (در سال ۱۴۰۲، به ازای هر متر مکعب ۳۰۰ هزارتومان). ضمن اینکه در هر لحظه از طریق سامانه هوشمند بسپارید، می‌توانید موجودی انبار خود را مشاهده نمایید.

پردازش، بسته‌بندی و الصاق لیبل

به محض دریافت سفارش از دیجی کالا و ایجاد محموله، می‌توانید در پنل بسپارید محموله خود را ثبت نمایید تا همکاران ما در انبار، نسبت به پردازش، بسته‌بندی و الصاق لیبل نارنجی اقدام کنند.

تمامی این خدمات، از شنبه تا پنجشنبه و سریع‌ترین زمان انجام می‌شود و از این نظر، می‌توانید امتیاز خود را در دیجی کالا افزایش دهید.

تحویل محموله به انبار دیجی کالا

خدمت مهم و پرطرفدار دیگر برای فروشندگان دیجی کالا، تحویل محموله آن‌ها به انبار دیجی کالاست. بدین ترتیب که پس از پردازش سفارش و بسته‌بندی آن، محموله کالای شما در همان روز، برای انبار دیجی کالا ارسال و تحویل می‌شود.

تعرفه خدمات پرکاربرد

عنوان خدمتشرحهزینه (تومان)
انبارش یک متر مکعبماهانه500.000
پردازش و بسته‌بندیاز کالای کوچک تا متوسط16.000
پرینت و الصاق لیبلهر کالا5.000
عکاسی و رتوش استانداردتعداد 5 عکس یک محصول95,000
تحویل به انبار دیجی‌کالایک محموله79,000
جمع‌آوری از محل فروشندهدر مناطق مشخص79,000

پرسش‌های متداول فروشندگان دیجی کالا

تسویه دیجی کالا چقدر طول می‌کشد؟

تسویه دیجی کالا حدود یک ماه بعد از اولین فروش شما شروع می‌شود و حداقل ۳۰ روز طول می‌کشد.

چطور با مرکز فروشندگان دیجی کالا تماس بگیرم؟

برای ارتباط با مرکز فروشندگان دیجی کالا، هم می‌توانید از پشتیبانی آنلاین پنل فروشندگان استفاده کنید و هم با شماره تلفن ۰۲۱۶۱۹۳۰۶۰۰ تماس بگیرید.

اگر تعداد محدودی موجودی از یک کالا دارم، می‌توانم با دیجی‌کالا همکاری کنم؟

بله. اما به یاد داشته باشید در صورتی که موجودی کالای شما در دیجی کالا کمتر از ۵ عدد باشد، امکان شرکت دادن آن کالا در پروموشن وجود ندارد.

همچنین هزینه‌های اولیه کالا مانند عکاسی و درج محصول باعث می‌شود که در تعداد پایین، صرفه اقتصادی وجود نداشته باشد.

کالای من هزینه پایینی برای فروش دارد. مشکلی نیست؟

هزینه‌های سربار مانند ارسال به انبار دیجی کالا، الصاق لیبل، پردازش دیجی کالا، کمیسیون، مالیات بر ارزش افزوده و …، باعث می‌شود تا در صورتی که کالای شما قیمت فروشی پایین‌تر از ۲۵ هزارتومان داشته باشد، صرفه اقتصادی چندانی برای شما نداشته باشد.

در چنین مواردی، پیشنهاد می‌شود کالای خود را در بسته‌های ۲ یا چندتایی عرضه کنید.

چگونه می‌توانم رتبه کالاهایم را بهبود بخشم؟

رتبه کالاهای شما بر اساس عوامل مختلفی مانند قیمت، کیفیت، و نظرات مشتریان تعیین می‌شود. برای بهبود رتبه کالاهای خود، می‌توانید موارد زیر را انجام دهید:

* قیمت‌های رقابتی تعیین کنید.
* تصاویر و توضیحات دقیق ارائه دهید.
* از نظرات مثبت مشتریان استفاده کنید.
* کالاهای خود را به صورت منظم آپدیت کنید.
برگشت به بالا