می‌خواهید با آموزش عکاسی وارد بازار کار عکاسی حرفه‌ای شوید و درآمد داشته باشید ؟

پس بهتر است در یک سبک عکاسی استاد شوید

می‌خواهید بتوانید گام‌به‌گام و پروژه محور رشته عکاسی را یاد بگیرید ؟ تا کاملاً بر این رشته مسلط شوید ؟ در این مقاله انواع سبک های عکاسی معرفی شده‌اند که می‌توانید با مطالعه و آشنایی با سبک های عکاسی یکی از سبک های عکاسی را با توجه به علاقه و همچنین شرایط خود انتخاب کنید. قطعا اگر شما شرایط سفر به طبیعت و نزدیک شدن به حیوانات را ندارید پس این سبک عکاسی نمی‌تواند مناسب شما باشد.

۱٫ عکاسی منظره (Landscape Photography)

اگر عاشق عکاسی هستید و تمایل به توقف کردن و نگاه کردن به مناظر زیبای اطراف خود و ثبت کردن طبیعت در یک عکس دارید ، مطمئناً شما عکاسی هستید که به عکاسی منظره علاقه‌مند هستید.

عکاسی منظره

۲٫ عکاسی از حیات وحش (wildlife photography)

عکاسی از زیستگاه طبیعی به عکاسی از حیات وحش گفته می‌شود. رفتارهای حیوانات در طبیعت توسط عکاس حیات وحش ضبط می‌شود. بیشتر این تصاویر برای چاپ در ژورنال ها یا نمایشگاه‌ها گرفته می‌شوند. افرادی که این نوع عکاسی را تمرین می کنند، به غیر از یک دوربین خوب، چندین لنز و چراغ قوه شما برای گرفتن تصویر مورد نظر باید صبور هم باشید.

عکاسی هوایی

۳٫ عکاسی هوایی (Ariel photography)

عکاسی هوایی، نوعی عکاسی است که در آن تصاویر از ارتفاعی بالاتر به وسیله هواپیماها، بالون های هوایی، چتر نجات و آسمان خراش ها ضبط می‌شود. این تصاویر نمای بزرگتری از موضوع و پیشینه آن محیط  ارائه و در خدمت پژوهش گران قرار می‌دهد. امروزه با پیشرفت تکنولوژی و ورود انواع هلی شات به بازار این سبک عکاسی پیشرفت های زیادی کرده است. هر چند قبل از آن هم حتی با بستن دوربین به گردن پرندگان تصاویر زیبایی از پرواز آن‌ها ثبت شده بود.

عکاسی هوایی

۴٫ عکاسی ورزشی و اکشن (Sport/Action photography)

در این نوع عکاسی تخصص در گرفتن لحظه سرنوشت ساز در یک ورزش است.عکاسی اکشن در محیط های گوناگونی مورد استفاده قرار می‌گیرد که از جمله آنها میتوان به عکاسی از لحظات حساس ورزش های هیجانی اشاره کرد. البته این نوع عکاسی، جزء خطرناک ترین نوع های عکاسی است، زیرا عکاسان برای گرفتن تصاویر بهتر باید طوری موقعیت خود را تنظیم کنند که هیجان محیط را بتوانند منتقل سازند. از نظر فنی در این نوع عکاسی دوربینی نیاز دارید که هرچه بیشتر توانایی ثبت تصویر با سرعت شاتر بالا را داشته باشد. همچنین عدم امکان نزدیک شدن به سوژه در بسیاری از موارد باعث شده تا لنز زوم با کیفیت هم نیاز باشد. همین دو مورد باعص شده این سبک هزینه زیادی برای علاقه‌مندان داشته باشد.

۵٫ عکاسی چهره (Portrait Photography)

یکی از قدیمی‌ترین انواع عکاسی، عکاسی چهره است. این نوع عکاسی می‌تواند از  اعضای خانواده خود گرفته تا دوستان و تا حیوانات خانگی متغیر باشد. اغلب به این نوع عکاسی پرتره گفته می‌شود. در این نوع عکاسی هدف، تصویر برداری از صورت و چهره سوژه مورد نظر است. در این نوع سبک عکاسی برای ایجاد تصاویر متفاوت بیشترین تمرکز روی نور پردازی است و صرف نظر از نورهای طبیعی تجهیزات نورپردازی نیز بسیار تاثیر گذار هستند. لنز های دارای فاصله کانونی کمتر تصاویر زیبایی از چهره را به تصویر می کشند. لنزهایی که فاصله کانونی یا F کمتری رو پوشش می‌دهند می‌توانند روی چهره سوژه فوکوس کنند تا جزئیات صورت در تصویر عکاسی شده نمود بیشتری پیدا کند. دوربین‌های موبال نیز امروزه به این قابلیت مجهز شده‌اند.

۶٫ عکاسی معماری (Architectural Photography)

این نوع عکاسی به عکس گرفتن از سازه ها، خانه ها و ساختمان ها از زوایای مختلف می پردازد. هدف اصلی عکاسی معماری، ایجاد تأثیر مثبت بر خریداران بالقوه املاک و مستغلات است. هدف از گرفتن این نوع عکس‌ها، منتقل ساختن شرایط محیط و سازه ها به مشتریان است.

۷٫ عکاسی از رویدادی خاص (Event Photography)

گفته می‌شود تازه واردها در عکاسی حرفه‌ای، فعالیت خود را با عکاسی عروسی ها یا عکاسی از رویدادهای خاص آغاز می‌کند. اما این بدان معنا نیست که این نوع عکاس نیازی به مهارت و مهارت یابی ندارد. شخصی که در این نوع عکاسی فعالیت دارد، باید در زمینه تصویربرداری و ویرایش فیلم، مهارتهای بسیار خوبی دارا باشد.

۸٫ عکاسی مد (Fashion Photography)

در عکاسی مد، افراد و سوژه مورد نظر را در یک فضای نور پر زرق و برق به همراه وسایل مد، مانند لباس، کفش و سایر لوازم جانبی به تصویر می کشد. این نوع عکاسی بیشتر برای تبلیغات و مجلات مد انجام می‌شود. این نوع عکاسی نیاز به مهارت زیبایی شناختی دارد تا بتوانید تشخیص دهید، از کدام زاویه می‌توانید بهترین قاب را از سوژه تهیه کنید.

۹٫ عکاسی ماکرو (Macro Photography)

این نوع تصاویر در یک فاصله بسیار نزدیک نسبت به سوژه تصویربرداری می‌شوند تا جزئیات موضوع موردنظر را به نمایش بگذارند. این نوع عکاسی نیاز به لنزهای مخصوصی به نام ماکرو دارد که امروزه انواع مختلف آن حتی برای موبایل نیز تولید شده است. موضوعات جالب عکاسی ماکرو عبارتند از: گل، حشرات، بافت چیزهای بافته شده مانند ژاکت، سبد و… است

۱۰٫ عکاسی خانوادگی (Family Photography)

عکاسی کودک و خانواده نوع دیگری از محبوب ترین نوع عکاسی است. به عبارت دیگر تمام خانواده جمع می‌شوند تا یک لحظه از زمان در این نوع عکاسی یخ بزنند. این نوع عکس‌ها معمولاً عمر طولانی دارند و اغلب تا چند نسل منتقل می‌شود. گاهی نیز رخ می‌دهد که این عکاسی هنگامی انجام می‌گیرد که در خانواده یک نوزاد متولد می‌شوند.

۱۱٫ عکاسی انتزاعی (Abstract Photography)

عکاسی انتزاعی اغلب با هنر انتزاعی مقایسه می‌شود زیرا بر شکل، الگو، رنگ، فرم و بافت نیز متمرکز است. در عکاسی انتزاعی جوهر تصویر برای مخاطب به نمایش در می‌آید. برای گرفتن عکس‌های انتزاعی شما نیاز به لنز های فوق‌العاده قوی و یا میکروسکوپ های حرفه‌ای دارید.

۱۲٫ عکاسی زیبایی (Beauty Photography)

این نوع تصویربرداری روی زیبایی واقعی سوژه‌ها تمرکز دارد و نیاز به استعداد و مهارت بسیار خوبی از سوی عکاس دارد. به منظور گرفتن یک عکس فوق‌العاده، علاوه بر ترکیب مناسب نور، لباس و محیط ، اعتماد به نفس کامل از عکاس و مدل کاملاًً ضروری است.

۱۳٫ عکاسی از حیوانات (animal Photography)

عکاسی از حیوانات و پرندگان یکی از قدیمی‌ترین انواع عکاسی است که توسط هر دو متخصص آماتور و ماهر دنبال شده است. عکاسی از حیوانات از طرف عکاسان نیاز به صبر و مهارت بالایی دارد، زیرا برخی از این موجودات پر جنب و جوش هستند، و در حفظ موقعیت بسیار ناتوان. جالب  اینجاست که در هنگام عکاسی از حیوانات، گاهی صحنه هایی را ضبط می‌کنید که نادر هستند و کمتر کسی آن صحنه ها را از نزدیک دیده است.

عکاسی حیوانات

۱۴٫ عکس سیاه و سفید (Black And White Photography)

روند گرفتن تصاویر به رنگ سیاه و سفید حتی امروزه محبوب است زیرا این امر به زیبایی هر چه بیشتر سوژه‌ها کمک می‌کند. این نوع عکاسی باعث استفاده گسترده از تضادها و سایه ها می‌شود تا زیبایی واقعی به تصاویر ببخشد. و گاهی این تضاد رنگ سفید و سیاه است که ارزش تصاویر را چند برابر می‌کند.

۱۵٫ عکاسی بادی اسکوپ (body scape photography)

عکاسی Body scape هنر گرفتن عکس از موضوعات برهنه انسانی به شکلی که شهوانی نیست اما مسحور کننده است. این نوع عکاسی معمولاًً در محیطی سیاه و سفید در محیطی انجام می‌شود که عناصر طبیعی به راحتی در تصاویر قابل ادغام باشندد. اگر شما توانایی ادیت تصاویر را دارا باشید، به راحتی می‌توانید تصویر نهایی را در ذهن خود بازسازی نمایید و سبک مورد نظرتان را روی آن پیاده‌سازی نمایید.

۱۶٫ عکاسی کاندید (Candid Photography)

عکاسی کاندید یعنی عکاسی بدون ژست. یعنی سوژه عکاسی تو حالت طبیعی خودش به سر میبره و شما یهو ازش عکس می‌گیرید. در واقع سوژه مورد نظر ژست خاصی به خود نگرفته و تو اون حالت، خود خودشه! در واقع نکته مهم در مورد این نوع عکاسی اینه که سوژه ، ژست نگرفته باشه . حالا این مسئله میتونه با آگاهی باشه ، میتونه بدون آگاهی باشه. این نوع عکاسی، در فیلم برداری مخفی (دوربین مخفی) بسیار کاربردی است.

۱۷٫ عکاسی مفهومی (Conceptual Photography)

در عکاسی مفهومی همه چیز در مورد ارائه یک مفهوم یا ایده موجود در ذهن عکاس به افراد دیگر تنها از طریق رسانه عکس است. در واقع تصویر بیانگر موضوع دیگری است که باید اندکی در آن تفکر انجام گیرد. 

۱۸٫ عکاسی آتش بازی (Firework Photography)

همانطور که از نام آن پیداست ، عکاسی Firework با گرفتن تصاویر زیبایی از آتش بازی، مخصوصاً در شب سرو کار دارد. این نوع عکاسی نسبتاً آسان است و با یک دوربین عادی قابل انجام است. این تصاویر، وقتی با روشی مناسب گرفته می‌شوند، برای بینندگان کاملاًً با شکوه و جذاب هستند.

۱۹٫ عکاسی از غذا (Food Photography)

عکاسی از غذا، هنر عکس گرفتن از اقلام مختلف غذایی به شکلی است که باعث می‌شود بلافاصله برای بینندگان جذاب شود. عکاسان مواد غذایی نه تنها باید به چیدمان مناسب غذا توجه کنند بلکه به زمینه ای که غذا در آن قرار است برای گرفتن بهترین عکس‌ها نیز توجه کنند.

۲۰٫ عکاسی پرس پکتیو (Forced Perspective Photography)

در این نوع عکاسی از توهم نوری استفاده می‌شود تا یک جسم از نزدیک یا دورتر یا بزرگتر یا کوچکتر از آنچه در واقع است به نظر برسد. این نوع عکاسی، درک بصری چشم انسان را دستکاری می‌کند تا تصاویر سرگرم کننده‌ای ایجاد کند که علاوه بر انتقال اطلاعات مهم در برخی موارد، به راحتی بیننده را به خود جلب کند.

۲۱٫ عکاسی HDR

عکاسی HDR یکی از خلاق ترین انواع عکاسی است و از طرف عکاسان به مهارت شدید نیاز دارد. این تصویر که با ترکیب سه نوع مختلف از تصاویر در یک عکس واحد ایجاد شده است که کنتراست شگفت انگیز از تصاویر منحصر به فرد را برجسته می‌کند تا یک ظاهر واقعاً جذاب است. البته این قابلیت در تلفن های همراه نیز چند سالی است که پیاده‌سازی شده  است تا افراد بتوانند عکس‌هایی با کیفیت بالاتری ذخیره کنند.

۲۲٫ عکاسی سرعتی (Hi Speed Photography)

عکاسی با سرعت بالا، هنر ضبط تصاویر رویدادهایی است که با سرعت بالایی رخ می‌دهد. این یک نوع عکاسی بسیار هیجان انگیز و تا حدودی پیچیده است که به عکاسان امکان می‌دهد پدیده بسیار سریع را در یک فریم  در یک زمان به تصویر بکشند و در نتیجه زیبایی آنها را برجسته کنند.

۲۳٫ عکاسی مادون قرمز (Infrared Photography)

عکاسی مادون قرمز یکی از شاخه‌های جذاب عکاسی است که از گذشته تاکنون جزو دل‌مشغولی‌های عکاسان بسیاری بوده است و اساسا علت جذابیت‌اش هم به‌خاطر ایجاد نوعی نگاه و دید تازه به جهان است. این نوع عکس برداری، محیط را با دید و رنگ های تازه به رخ می‌کشد .

۲۴٫ عکاسی لومو (Lomo Photography)

این ژانر ویژه عکاسی است که در آن تصاویر با استفاده از دوربین‌های عجیب و غریب تولید شده توسط یک شرکت اتریشی به نام لومو ضبط می‌شود. عکاسی Lomo به‌عنوان یک نوع عکاسی خودجوش و منسجم در نظر گرفته شده است که با استفاده از دوربین‌های که  از نظر فنی ضعیف هستند گرفته می‌شوند.

۲۵٫  عکاسی با جلوه طولانی (Long Exposure Photography)

این نوع عکس برداری در محیط هایی انجام می‌گیرد که ما هم اجسام ساکن را در کادر داریم و هم اجسام متحرک. در این حالت عناصر ثابت به صورت واضح و عناصر در حال حرکت کشیده و محو ثبت می‌شوند. این کار با چسباندن فریم های زیادی از تصاویر به یکدیگر انجام می‌گیرد و علاوه بر مهارت در عکاسی شما باید کمی در ادیت تصاویر هم ماهر باشید.

۲۶٫ عکاسی میکرو (Micro Photography)

این نوعی عکاسی است که در آن تصاویر، با کمک میکروسکوپ یا دوربین‌هایی با لنز بسیار قوی گرفته می‌شوند. این نوع عکاسی که به عکاسی خرد هم معروف هستند از جزئیات بسیار ریز و یا حتی تصاویری که برای درک ویژگی‌های جسمی و ویژگی‌های موجودات ارگانیسم که بسیار کوچک هستند و با چشم غیر مسلح دیده می‌شود پرداخته می‌شود. همچنین عکاسی میکرو در تحقیقات پزشکی بسیار نقش حیاتی دارد.

عکاسی میکروسکپی

۲۷٫ عکاسی موبایل (Mobile Photography)

عکاسی موبایل زمانی به وجود آمد که دوربین ها برای اولین بار با تلفن های همراه ادغام شدند. امروزه این نوع عکاسی، یکی از محبوب ترین انواع عکاسی به حساب می‌آید. امروزه شرکت‌های سازنده گوشی های هوشمند، سعی در این دارند تا بتوانند امکانات زیادی را به دوربین‌های خود اضافه نمایند، چرا که یکی از معیار های گوشی های ممتاز، دارا بودن دوربین‌های عالی است.

۲۸٫ عکاسی مدلینگ (Modeling Photography)

این گونه عکاسی مربوط به عکاسی از  مدل های حرفه‌ای برای تبلیغ محصولات و خدمات مختلف است. این نوع عکاسی بیشتر توسط سازمانهای تجاری برای استقرار برند استفاده می‌شود و توسط عکاسان حرفه‌ای از یک دید خاص انجام می‌شود.

۲۹٫ عکاسی از طبیعت (Nature Photography)

این نوع عکاسی شامل تصاویری از طبیعت است که از دید عکاس مشاهده می‌شود. برخلاف تصور بسیاری از افراد، عکاسی از طبیعت نه تنها برای گرفتن تصاویر درختان و گیاهان محدود نمی‌شود بلکه شامل هر جنبه طبیعی در فضای باز از جمله تپه ها، اجسام،  آب و حتی آسمان است.

۳۰٫ عکاسی در شب (Night Photography)

عکاسی در شب هنگامی می‌تواند عکس‌هایی زیبا و دیدنی را برایتان به ارمغان بیاورد که خیابان‌های شهر در رنگارنگ‌ ترین زمانشان هستند. همچنین غروب آفتاب نیز رنگ‌های درخشانی را می‌سازد که می‌تواند منظره‌ی زیبایی را برایتان به منظور عکاسی در اوایل شب ایجاد کند.

۳۲٫ عکاسی پانوراما (Panoramic Photography)

این نوع عکاسی به‌عنوان عکاسی با فرمت گسترده شناخته می‌شود، از عکس پانوراما برای ضبط تصاویر با نمای دید باز استفاده می‌شود. چند تصویر ابتدا با کمک یک دوربین مناسب گرفته می‌شوند و سپس با کمک نرم‌افزار ویژه ویرایش می‌شوند تا بتوانند در کنار هم قرار بگیرند تا یک تصویر جذاب ایجاد کنند. از طرفی برخی  گوشی های و دوربین‌های دیجیتال این قابلیت را داراهستند که شما بتوانید دوربین را بگردانید و عکس‌های شما به یکدیگر ببچسبند و عکس واحدی ایجاد نمایند.

۳۳٫ عکاسی گذشته و حال (Past And Present Photography)

این نوع عکاسی معمولاًً برای نمایش تصاویر گذشته و حال به صورت تطبیقی ​​مورد استفاده قرار می گیرد. تصاویر گرفته شده در طی یک دوره زمانی در کنار هم قرار می‌گیرند با موضوعی که به طور مشابه در همان محیط قرار گرفته است. این تصاویر بسیار پرطرفدار هستند و علاقه‌مندان عکسی، مشتاق به عکس برداری و مقایسه تغییرات مکان های تاریخی از گذشته تاکنون هستند.

۳۴٫ عکاسی باران (Rain Photography)

حتی اگر باران مانعی برای گرفتن عکس‌های شگفت انگیز در نظر گرفته شود، برخی از عکاسان این چالش را تبدیل به یک فرصت می‌کنند. عکاسی از باران، عکاسان را قادر می سازد تا خلاقیت خود را در یکی از چالش برانگیزترین محیط ها به رخ بکشند و زیبایی های این پدیده طبیعی را به نمایش بگذارند. عکاسی در باران یکی از سوژه‌های عکاسی عاشقانه نیز محسوب می‌گردد.

۳۵٫ عکس رنگین کمان (Rainbow Photography)

رنگین کمان یکی از زیباترین جنبه‌های طبیعت است و ثبت زیبایی بی نظیر آنها، از طریق دوربین، یک مهارت ویژه است که فقط توسط عکاسان رنگین کمان متخصص، وجود دارد. از این نوع عکاسی برای افزایش جذابیت رنگین کمان با گرفتن تصاویر آنها در یک پس زمینه دلربا استفاده می‌شود. عکاسی باران و عکاسی رنگین کمان تقریباً مکمل یکدیگر محسوب می‌شوند.

۳۶٫ عکاسی در املاک و مستغلات (Real Estate Photography)

با افزایش روزافزون رقابت در بخش املاک و مستغلات ، روند این نوع عکاسی به سرعت به‌عنوان ابزاری برای جذب مشتری‌های آینده در حال رشد است. این عکاسی معمولاًً توسط نمایندگان املاک و مستغلات برای برجسته کردن ویژگی‌های خاص یک ملک برای خریداران به سرمایه گذاران استفاده می‌شود.

۳۷٫ عکاسی بازتاب (Reflection Photography)

عکاسی انعکاس، بسیار چالش برانگیز است و فقط توسط عکاسان حرفه‌ای که درک کاملی از زوایا، چشم اندازها و عوامل مختلف دیگر دارند، انجام می‌گیرد.  هنگامی که این نوع عکاسی به روشی مناسب انجام شود، می‌تواند نتایج خیره کننده‌ای را، در قالب تصاویر مسحور کننده بصری، ارائه دهد.

۳۸٫ عکاسی ماهواره ای (Satellite Photography)

از عکس‌های ماهواره ای برای گرفتن تصاویر زمین و سایر اشیاء آسمانی استفاده می‌شود. این نوع عکاسی معمولاًً برای انجام نقشه برداری های جغرافیایی یا گرفتن تصاویر نتایج حاصل از گرم شدن کره زمین و مشاهده هرگونه اثر زمین شناسی دیگر مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع تصویربرداری، کمک زیادی به بشر، برای پیشرفت روز افزون کرده است و به همین دلیل از عکاسی های مهم و حیاتی و امنیتی محسوب می‌گردد.

۳۹٫ عکاسی از کالا (Photography of goods)

این نوع عکاسی برای تبلیغات در سایت‌ها و فروشگاه‌های اینترنتی کاربرد بسیاری دارد. این عکس‌ها باید دارای استاندارد ها و اصول مشخصی باشد. برای عکاسی از کالا شما باید نور محیط را بسیار تحت کنترل داشته باشد تا از نورخوردگی کالا جلوگیری گردد. در صورت نورخوردگی ادیت کالا بسیار دشوار می‌شود.

۴۰٫ عکاسی طوفان (Storm Photography)

در حالی که طوفان ها به طور کلی فاجعه بار و خطرناک تلقی می‌شوند، هنگام اسیر شدن توسط یک عکاس طوفان ماهر، می‌توانند بسیار زیبا به نظر برسند. عکاسان طوفان می‌توانند احساساتی از ترس و احترام به این نیروی قوی طبیعت را به طور هم زمان از طریق تصاویر گرفته شده توسط آنها ایجاد کنند.

۴۱٫ عکاسی عمومی (Stock Photography)

این تصاویر بیشتر در پروژه ها و یا برای انتشار مواد مانند بروشور، جزوه و غیره استفاده می‌شوند و نیازی به مهارت خاصی ندارند و از تجهیزات پیشرفته ای استفاده نمی‌کنند.

۴۲٫ عکاسی خیابانی (Street Photography)

عکاسی خیابانی معمولاًً برای بازتاب روند زندگی روزمره در جامعه مورد استفاده قرار می گیرد. در بیشتر موارد ، تصاویری که عکاسی خیابانی را تشکیل می دهند، طنزآمیز تلقی می‌شوند و به نوعی از موضوع تصویر فاصله می‌گیرند و از طرفی نمایانگر دردهای جامعه است.

۴۳٫ عکس طلوع و غروب آفتاب (Sunrise/Sunset Photography)

این نوع عکاسی شامل گرفتن عکس‌های جذاب از طلوع و غروب خورشید است. این تصاویر به طور کلی از قله یک تپه یا بالای یک ساختمان مرتفع گرفته می‌شود که منظره ای از آسمان را در اختیار شما قرار می‌دهد و عکاسان را قادر می سازد تا زیبایی پدیده ها را به خود جلب کنند. نمایان بودن روزنه های نور در این تصاویر از ویژگی‌های اصلی این گونه عکاسی است.

۴۴٫ عکاسی در دنیای کوچک شده (Tilt Shift Photography)

این یکی از جدیدترین موارد اضافه شده در انواع مختلف عکاسی است و همچنین به‌عنوان عکاسی مینیاتوری جعلی محبوب است. این نام از این حقیقت گرفته شده است که تصویر هر صحنه دنیای واقعی ویرایش می‌شود تا ظاهری شبیه مینیاتور یا به‌صورت نوری یا با استفاده از لنزهای خاص ایجاد کند.

۴۵٫ عکاسی با گذشت زمان (Time Lapse Photography)

این نوع عکاسی که در هنگام حرکت از آنها برای گرفتن سوژه‌ها استفاده می‌شود. برای به دست آوردن بهترین عکس‌ها، عکاسان باید از صبر و مهارت بسیاری برخوردار باشندد و بتوانند در فواصل زمانی معین از سوژه عکس برداری نمایند

۴۶٫ عکاسی مسافرتی (Travel Photography)

این نوع عکاسی معمولاًً برای نمایش زیبایی یا ویژگی‌های مهم مکان های خاص استفاده می‌شود. این یکی از جالب ترین انواع عکاسی است زیرا عکاسان می‌توانند ضمن گرفتن تصاویر با دوربین خود از زندگی و فرهنگ مکان های مختلف لذت ببرند.

۴۷٫ عکاسی در زیر آب (Underwater Photography)

همانطور که از نام این نوع عکاسی مشخص است، این نوع عکاسی شامل گرفتن عکس در زیر آب به کمک فضای محکم دوربین است. عکاسان برای گرفتن زیبایی های بی نظیر طبیعت که در زیر سطح به ظاهر آرام آب پنهان شده، می‌توانند یک زمان خوب را صرف کاوش در اعماق آب کنند.

۴۸٫ عکاسی شهری و صنعتی (Urban/ Industrial Photography)

این ژانر عکاسی بر گرفتن تصاویر مناظر شهری و بخش ها و عناصر صنعتی تمرکز دارد. این گونه عکاسی معمولاًً به منظور ثبت بصری بخشهای مختلف شهری و صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد. 

۴۹٫ عکاسی از وسایل نقلیه (Vehicle Photography)

معمولاًً از عکاسان خواسته می‌شود که از زوایای مختلف، جزئیات دقیق تر داخلی و خارجی خودرو را ضبط کنند، زیرا این تصاویر معمولاًً برای برجسته سازی خودرو با برجسته کردن ویژگی‌های آن مورد استفاده قرار می‌گیرند.

۵۰٫ عکاسی یادگار (Vintage Photography)

این نوع عکاسی برای گرفتن تصاویری محیط هایی است که در طول زمان سالخورده شده‌اند. در سالهای اخیر رشد چشمگیری در تقاضا برای عکاسی یادگار مشاهده شده است زیرا این تصاویر جذابیتی بی نظیری دارند که باعث می‌شود آنها واقعاً کلاسیک به نظر بیایند.
البته برخی عکاسان کارکشته براین باورند که این گونه تصاویر تشبیهی به گذر عمر آدمیست که به سرعت در حال اتمام است و بازگشتی نخواهد داشت.

عکاسی محصولات خود را به تیم حرفه‌ای ما بسپارید!

واحد عکاسی بسپارید: ۰۹۰۱۲۰۳۶۳۶۳