مشکلات فروش کالا در مارکت پلیس های انحصاری مثل دیجیکالا باعث شده تا فروشندگانی که قبلا طعم شیرین فروش آنلاین را چشیده‌اند به دنبال راهکار تازه‌تری باشند فارغ از فروش در کانال‌های اینستاگرام و تلگرام و غیره که ارقام خوبی هم در آنجا مشاهده می‌شود باید اذعان داشت تمامی پلتفرم‌ها در بهترین حالت حتی نیمی از فروش جستجو از طریق گوگل را ندارند.

سایت ترب فعلا یکی از گزینه‌هایی است که با داشتن یک اپلیکیشن موبایلی پرطرفدار و همچنین رتبه گوگل نسبتا خوب با دریافت مبلغی ناچیز از هر کلیک کالاهای شما را در کنار سایر فروشندگان نمایش می‌دهد.

در ادامه این مقاله ضمن معرفی کامل‌تر سایت ترب یک مارکت پلیس بدون کمیسیون به نام زیباباکس را به شما معرفی می‌کنیم که راه خوبیست برای قراردادن کالاهایتان در سایت ترب

  • مشکل اصلی قراردادن کالا در ترب طراحی سایت و اخذ نماد اعتماد است

بدون داشتن سایت و اخذ نماد با قراردادن کالاهایتان در سایت زیباباکس به‌صورت خودکار بعد از یک هفته تمامی کالاها وارد سایت ترب می‌شوند.

مزیت‌های فروش در ترب با استفاده از زیباباکس

  1. عدم امکان اضافه شدن فروشنده به کالایی که شما درج کردید
  2. عدم اخذ کمیسیون بابت فروش شما
  3. عدم قبول مرجوعی بدون هماهنگی از مشتری

 

به سرعت فروشگاه‌های فیزیکی و دست فروش درحال تبدیل شدن به فروشگاه‌های مجازی هستند. از همین رو افراد بیشتر ترجیح می‌دهند که خریدهای خود را به صورت آنلاین سفارش دهند. این تغییر، موقعیت خوبی است برای افرادی که می‌خواهند از این موقعیت استفاده کنند.
تا بتوانند سرمایه‌ای برای خود جمع‌آوری کرده و یا سرمایه خود را چند برابر کند. همانطور که از نام مقاله متوجه شدید ما در اینجا قصد داریم فروش در سایت ترب را برای این افراد معرفی کنیم.

به عبارت دیگر سایت ترب، جزء یکی از قوی‌ترین مارکت پلیس هایی است که چندین سال است در کشور ما به راه افتاده است و مخاطبان و مشتریان زیادی را به خود جلب کرده است. به صورت خلاصه، اگر بخواهیم مارکت پلیس را برای شما شرح دهیم؛
عبارت است از؛ فروشگاه‌های آنلاینی که فروشندگان و صاحبان کالا می‌توانند محصولات خود را در این سایت‌ها قرار داده و به‌فروش برسانند. ما در مقاله ای کامل و جامع اطلاعات کاملی راجع به مارکت پلیس ها جمع‌آوری کرده ایم
و در آنجا لیست بهترین مارکت پلیس ها را برای شما جمع‌آوری کرده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره می‌توانید به مقاله مرجع مارکت پلیس های موفق ایران رجوع کنید.

مطالعه برای موفقیت : مارکت پلیس های موفق ایران

فروش در سایت ترب

مزایای فروش در سایت ترب

فروش در سایت‌های اینترنتی معایب و مزایای زیادی را داراست. ما در این بخش تعدادی از مهم‌ترین مزایای فروش در سایت ترب را به ترتیب از اولویت کم به زیاد برای شما لیست کرده‌ایم. امیدواریم شما، فروشنده گرامی با مطالعه دقیق این عوامل، حداقل درصدی به موفقیت در فروش نزدیک بشوید.

۱٫ عدم محدودیت مکانی و زمانی:

برخی از سایت‌های اینترنتی در برخی از ساعات معین شبانه از روز قادر به ارائه خدمات به مشتریان هستند چراکه به درخواست فروشندگان محصولات  به صورت لحظه‌ای استعلام قیمت شده و سپس با خیال راحت آن را به‌فروش می‌رسند. اما سایت ترب یکی از بهترین سایت‌هایی است که شما می‌توانید محصولات خود را به صورت ۲۴ ساعته به‌فروش برسانید و یا از آن خرید انجام دهید. این عامل یکی از دلایلی است که ترب را نزد مشتریان به محبوببیت فراوان رسانده است.

۲٫ اعتمادسازی برای خریداران:

امروزه مشتریان با افزایش امکانات در دسترسی، سعی می‌کنند با کسب اطلاعات کافی راجع به یک محصول آن را خریداری کنند. همین دلیل باعث شده است که شما، هنگامی که قصد فروش کالای خود را دارید، باید اطلاعات کالای خود را به درستی و کامل وارد نمایید. این عمل باعث اعتماد سازی بیشتر در هنگام خرید برای خریداران است.

۳٫ امکان مقایسه با رقبا وجود دارد:

یکی از دلایل محبوبیت ترب نزد خریداران امکان مقایسه محصولات مشابه و یا فروشندگان یک محصول است. فروشندگان برای اینکه کالای خود را به‌فروش برسانند، گاهی مجبور می‌شوند که
برسر قیمت بایکدیگر رقابت کنند و این عاملی است که همیشه به نفع خریدار تمام می‌گردد.

۴٫ ثبت نظرات کاربران:

سایت ترب یکی از آن دسته سایت‌هایی است که شما حتماً باید قبل از کامنت گذاشتن در مورد محصول آن محصول را قبلا خریداری کرده باشید. همین عامل باعث می‌گردد که مشتریان قبل از خرید، در کنار اطلاعات محصول، نگاهی به تجربه خرید دیگران بیاندازند. پس فروشندگان باید سعی کنند در کنار قراردادن اطلاعات مناسب برای کالا، محصولات با کیفیتی در اختیار مشتریان قرار دهند.

۵٫ بازاریابی رایگان با گوگل و شبکه‌های اجتماعی:

” بازاریابی رایگان “. خوب این مرحله به نظر من همان چیزی است که فروشندگان به دنبال آن هستند. همیشه نباید برای بازایابی و معرفی محصولات پول هنگفتی را خرج کرد. جستجوگر گوگل(کروم) به راحتی و رایگان برای شما این عمل را انجام می‌دهد. اما سریعا سوالاتی هم در این باره به ذهن می‌رسد؛

  • اصلاً چرا گوگل این کار را انجام می‌دهد؟
  • آیا بازاریابی رایگان برای همه محصولات است؟
  • بازاریابی برای تمام محصولاتم انجام می‌شود؟
  • معیار گوگل برای بازاریابی محصولاتم چیست؟

فروش در سایت ترب

خوب. بزن بریم پس!
با این که تمامی محصولات در صفحات گوگل ایندکس می‌شود، اما بازاریابی گوگل برای تمام محصولات انجام نمی‌گردد. این محصولات باید یک سری استانداردها را رعایت کنند. بازاریابی گوگل برای محصولاتی انجام می‌شود که؛

  1. بالاترین فروش را دارند
  2. بیشترین بازدید را نزد کاربران دارند
  3. از محتوای مناسبی استفاده کرده باشندد
  4. بیشترین درصد رضایت را در نزد کاربران دارند
  5. قوانین سئو را در درج محصول رعایت کرده باشندد
  6. و تعدادی از اصول دیگر …

چگونگی فروش در سایت ترب

اگر شما جزء افرادی هستید که قصد دارید محصولات و کالاهای خود را در سایت معتبر و پربازدید ترب به‌فروش برسانید، باید در یکی از مارکت پلیس هایی که در باسایت ترب قرارداد دارند، ثبت نام کنید و کالاهای خود را در آنجا قرار دهید. شما پس از ثبت نام و درج محصولات خود در این مارکت پلیس ها، مستقیما پس از چند روز کالای شما قابل نمایش و فروش در سایت ترب است. خوب اینجا میشه مارکت پلیس هایی رو هم پیدا کرد و در آن ثبت نام کرد؛ اما مشکل هایی وجود دارد از جمله، کمیسیون و قوانین خاصی که برای ارسال کالا بر آنها حاکم است که کمی داستان را پیچیده می‌کند.
اما چاره کجاست ؟؟

فروش در سایت تربزیباباکس، فروش مستقیم بی واسطه

پس از بررسی نقاط قوت و ضعف مارکت پلیس های مختلف به این نتیجه دست یافتیم که پلتفرم زیباباکس به‌عنوان یک مارکت پلیس میتواند برطرف کننده نیاز فروشنگان باشد و با اعتماد به آن می‌توان به نتایج مطلوبی دست یافت. در ادامه برخی مزیت‌های زیباباکس معرفی شده است؛

مزایای فروش محصولات در زیباباکس

نمایش اطلاعات فروشنده:

این معیار جزء معیار های مهمی برای قسمت بازاریابی بود. در توضیح این بخش می‌توان عرض کرد که اطلاعات فروشندگان در صورت صلاحدید فروشندگان، قابل مشاهده برای کاربران است. مزایای این موضوع این است که خریدار می‌تواند در صورت مایل بودن مستقیما با خود فروشنده در ارتباط باشد و در صورت وجود سوال یا ابهام آن را با فروشنده در میان بگذارد. فقط نکته ای که باید ذکر کرد این است که درصورت توافق خریدار با فروشنده خارج از حیطه زیباباکس هیچ تعهدی به عهده سایت ناست.

تسویه حساب کوتاه‌مدت:

تسویه حساب سایت زیباباکس با فروشندگان خود به صورت هفتگی است. پس تحویل کالا به مشتری پس از هفت روز، براساس بررسی کد رهگیری پست و یا امضا رسید سرویس‌های پیک مثل اسنپ و الوپیک مبلغ برای شما آزاد می‌شود

کمیسیون صفر درصد :

کمیسیونی و یا همان پورسانت که به طور مثال دیجی‌کالا برای تمامی کالا به صورت حداقلی ۱۰درصد اعمال می‌نماید، در زیباباکس به صورت صفر درصد اعمال می‌گردد. این موضوع به آن معناست که سایت زیباباکس هیچ درصدی از فروش شما را کسر نخواهد کرد و همان مبلغ واریزی مشتری که همان قیمت کالاست، برای شما واریز می‌گردد و این یعنی فروش مستقیم بی واسطه که شعار همیشگی سایت زیباباکس بوده است.

عدم سختگیری در ارتباط با تصاویر و محتوا :

سایت زیاباکس سختگیری زیادی در ارتباط با تصویر شاخص و محتوای شما ندارد ولی آمار موجود در این سایت نشانگر آن است
که محصولاتی که محتوای خوبی را دارا بوده‌اند و از تصاویر استانداردی استفاده کرده‌اند از فروش خوبی برخوردار بوده‌اند.


برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به نحوه فروش کالا و یا درصورتی که سوالات دیگری در این حیطه برایتان مطرح شده است می‌توانید به سایت زیباباکس > سوالی دارید؟ > آموزشگاه فروش مراجعه نمایید.

 

پروسه سیستمی زیباباکس