Skip to content
سوالات پست پیشتاز

آنچه درباره پست پیشتاز نمی‌دانید (از محاسبه هزینه تا رهگیری مرسوله)

[et_pb_section fb_built=”1″ _builder_version=”4.16″ _module_preset=”default” global_colors_info=”{}”][et_pb_row _builder_version=”4.16″ _module_preset=”default” global_colors_info=”{}”][et_pb_column type=”4_4″ _builder_version=”4.16″ _module_preset=”default” global_colors_info=”{}”][et_pb_text _builder_version=”4.20.4″ _module_preset=”default” hover_enabled=”0″ sticky_enabled=”0″]در این بخش به آنچه درباره پست پیشتاز نمی‌دانید پاسخ داده‌ایم و تمام اطلاعات را به صورت یکجا در اختیار شما قرار می‌دهیم.

[/et_pb_text][et_pb_toggle title=”️آیا پیگیری مرسولات پستی بدون داشتن اینترنت امکان‌پذیر است؟” _builder_version=”4.16″ _module_preset=”default” text_orientation=”center” custom_margin=”||-2px|||” hover_enabled=”0″ global_colors_info=”{}” sticky_enabled=”0″]

بله، با استفاده از سامانه پیامکی شرکت ملی پست این امکان است برای اینکار میبایست بارکد بیست رقمی مرسوله را به سرشماره ۲۰۰۰۴۴۱ پیامک کنید تا اطلاعات آخرین وضعیت و موقعیت مرسوله برای شما پیامک شود.

[/et_pb_toggle][et_pb_toggle title=”علت برگشت مرسولات پستی چیست؟” _builder_version=”4.16″ _module_preset=”default” text_orientation=”center” custom_margin=”||1px|||” global_colors_info=”{}”]

مرسولات پستی به دلایلی مانند نقص نشانی گیرنده، عدم مراجعه گیرنده برای دریافت مرسوله ثبتی، نقل مکان گیرنده محترم، شناخته نشدن گیرنده در نشانی مندرج روی مرسوله، فوت گیرنده و غیره احتماًل دارد که توزیع نشده و به فرستنده مرسوله بازگشت داده شود.

[/et_pb_toggle][et_pb_toggle title=”آیا پیگیری مرسولات پستی با کد ملی امکان‌پذیر است؟” _builder_version=”4.16″ _module_preset=”default” text_orientation=”center” global_colors_info=”{}”]

پیگیری مرسولات پستی با کدملی، در حال حاضرصرفا مختص نظام وظیفه و گواهینامه است. جهت پیگیری مرسوله های سازمانی می‌توانید به سامانه najatracking.post.ir مراجعه کنید.

[/et_pb_toggle][et_pb_toggle title=”پیگیری مرسولات پستی رهگیری مرسولات پستی پیشتاز با کد رهگیری ussd توسط موبایل چگونه است؟” _builder_version=”4.16″ _module_preset=”default” text_orientation=”center” custom_margin=”-27px|||||” global_colors_info=”{}”]

با استفاده از کد #۱۰* بر روی تلفن همراه خود و پس از آن کلیک بر روی دکمه تماس، گزینه های زیر برای شما ارسال می‌شود. شما میبایست گزینهک را انتخاب کنید.

۱٫ پلیس+۱۰
۲٫ خدمات راهور
۳٫ کلانتری و پاسگاه
۴٫ پلیس آگاهی

سپس اطلاعات زیر برای شما ارسال می‌شود و در پاسخ میبایست گزینه دو را ارسال کنید.

۱٫ عضویت در خبرنامه
۲٫ مدارک مورد نیاز
۳٫ نزدیکترین دفتر پلیس
۴٫ وضعیت مدارک

در پایان، ابتدا گزینه مربوط به نوع مدرک خود که شامل گواهینامه و گذرنامه است را انتخاب نمایید. سپس، شماره مربوط به مدرک مورد نظر را وارد نموده و از وضعیت ارسال آن آگاه شوید.

[/et_pb_toggle][et_pb_toggle title=”نحوه شکایت از وضعیت ارسال مرسوله پستی پیشتاز چگونه است؟” _builder_version=”4.16″ _module_preset=”default” text_orientation=”center” custom_margin=”-27px|||||” global_colors_info=”{}”]مرسولات پیشتاز به شهرهای مرکزاستان در کشور بطور متوسط حداکثر در ۴۸ ساعت ارسال و توزیع میگردند و در سایر شهر ها سه روز و در روستاها نهایت تا چهار روز توزیع می‌شود. در شرایط خاص مانند عدم حضور گیرنده در محل و … ، به این زمان ۴۸ الی ۷۲ ساعت افزوده می‌شود.

لذا در صورت گذشت این زمان، ابتدا پیشنهاد می‌گردد که از طریق سامانه سامانه رهگیری مرسولات نسبت به رهگیری و آگاهی از سرنوشت مرسوله اقدام فرمائید و چنانچه پیگیری فوق منجر به اخذ نتیجه نگردید در آن صورت از طریق لینک زیر اقدام به ثبت شکایت کنید.

 

ثبت شکایت تاخیر یا مفقودی بسته پیشتاز 

[/et_pb_toggle][/et_pb_column][/et_pb_row][et_pb_row _builder_version=”4.16″ _module_preset=”default” global_colors_info=”{}”][et_pb_column type=”4_4″ _builder_version=”4.16″ _module_preset=”default” global_colors_info=”{}”][et_pb_image src=”https://besparid.com/wp-content/uploads/2022/02/post-hayat.jpg” title_text=”post-hayat” align=”center” _builder_version=”4.16″ _module_preset=”default” global_colors_info=”{}”][/et_pb_image][/et_pb_column][/et_pb_row][et_pb_row _builder_version=”4.16″ _module_preset=”default” global_colors_info=”{}”][et_pb_column type=”4_4″ _builder_version=”4.16″ _module_preset=”default” global_colors_info=”{}”][et_pb_text _builder_version=”4.20.4″ _module_preset=”default” hover_enabled=”0″ global_colors_info=”{}” sticky_enabled=”0″ admin_label=”متن”]محاسبه هزینه پستی یا با مراجعه مستقیم به دفاتر پستی امکان‌پذیر است یا از طریق مراجعه به وبسایت اداره پست و بخش محاسبه هزینه پستی که لینک آن در زیر آمده است:

محاسبه هزینه پستی

در بالای صفحه باز شده سه روش پستی قابل انتخاب است ولی در حال حاضر در اغلب دفاتر پستی تنها پست پیشتاز قابل سرویس دهی است.

  • پست ویژه:. پست ویژه خدمتی است سریع که محل تحویل مرسوله، توسط مشتری تعیین و مراحل عملیاتی مربوط به آن به‌صورت خاص و ویژه ومدت زمان ارائه خدمت ( قبول و توزیع مرسوله ) در بازه های زمانی تعهد شده انجام می‌پذیرد.
  • سرویس پیشتاز:. مرسولات این خدمت در کوتاه ترین زمان ممکن جمع‌آوری و از سریع‌ترین راه هوایی یا زمینی ارسال و در اسرع وقت توزیع می‌شوند.
  • سرویس سفارشی: مرسولاتی که قبول آن از فرستنده و تحویل آن به گیرنده در قبال صدور و اخذ رسید صورت پذیرفته و امکان پیگیری سرنوشت مرسوله وجود دارد.

[/et_pb_text][et_pb_button button_url=”https://parcelprice.post.ir/default.aspx” button_text=”محاسبه هزینه” button_alignment=”center” _builder_version=”4.17.4″ _module_preset=”default” global_colors_info=”{}”][/et_pb_button][et_pb_image src=”https://besparid.com/wp-content/uploads/2022/02/parcelprice.jpg” title_text=”parcelprice” align=”center” _builder_version=”4.16″ _module_preset=”default” global_colors_info=”{}”][/et_pb_image][et_pb_text _builder_version=”4.20.4″ _module_preset=”default” hover_enabled=”0″ inline_fonts=”iransharp” global_colors_info=”{}” admin_label=”متن” sticky_enabled=”0″]

برای محاسبه قیمت، نوع مرسوله خود را انتخاب کنید

  • پاکت: بین اشخاص حقیقی و حقوقی مبادله می‌شوند و وزن آن‌ها بالاتر از ۲ کیلوگرم نیست.
  • بسته: حاوی اشیایی از قبیل هدیه، سوغات و یا نمونه کالا بوده و حداکثر وزن مجاز ۲ کیلوگرم است.
  • امانت: روزنامه، نشریات و یا کتاب که از سوی یک فرستنده به یک گیرنده ارسال می‌شود و می بایست بین ۵ تا ۳۰ کیلوگرم باشد.
  • کیسه: مرسولاتی که حاوی کالایی مجاز بوده و با اعلام محتوا به پست سپرده می‌شود و حداکثر وزن مجاز ۳۰ کیلوگرم است.
  • مطبوع: شامل مطبوعات و نشریات بوده و حداکثر وزن مجاز ۲ کیلو گرم است.

ورود وزن بسته و سایز کارتن

 مسئله بعدی تاثیرگذار در قیمت پست محاسبه وزن و حجم کالاست.

 برای محاسبه قیمت لازم است محدوده وزن بسته خود را انتخاب کنید یعنی مطابق جدول زیر هزینه ارسال پستی پستی یک کیلوگرمی با بسته یک کیلو و نهصد گرمی برابر است.

وزن کمتر از ۲۵۰ گرم
وزن بین ۲۵۰ تا ۵۰۰ گرم
وزن بین ۵۰۰ گرم تا یک کیلوگرم
از یک کیلوگرم تا سی کیلو هر کیلوگرم یک محدوده پستی

سایز کارتن های پستی نیز مطابق جدول زیر محاسبه می‌شود. و کارتن ها در اداره پست به‌صورت مستقیم قابل تهیه است، همچنین از طریق این لینک می‌توانید به‌صورت مستقیم اقدام به خرید کارتن کنید. (مقادیر به سانتی متر است)

کارتن سایز یک    :    ۸۰*۱۰۰*۱۵۰
کارتن سایز دو     :     ۱۰۰*۱۴۰*۲۰۰
کارتن سایز سه   :    ۱۲۵*۱۷۵*۲۴۵
کارتن سایز چهار  :    ۱۴۰*۲۰۰*۲۸۰
کارتن سایز پنج    :    ۱۵۰*۲۲۵*۳۰۰
کارتن سایز شش  :   ۱۸۰*۲۵۰*۳۵۰
کارتن سایز هفت  :   ۲۰۰*۲۷۵*۴۰۰
کارتن سایز هشت :  ۲۲۵*۳۵۰*۴۵۰
کارتن سایز نه     :   ۲۵۰*۳۷۵*۵۰۰

[/et_pb_text][et_pb_image src=”https://besparid.com/wp-content/uploads/2022/02/parcelprice02.jpg” title_text=”parcelprice02″ align=”center” _builder_version=”4.16″ _module_preset=”default” global_colors_info=”{}”][/et_pb_image][et_pb_text _builder_version=”4.16″ _module_preset=”default” global_colors_info=”{}”]

مبدا و مقصد

در صفحه بعد شهری یا بین شهری بودن ارسال را مشخص کنید. شهری یعنی بسته داخل همان شهر مبدا جابه‌جا می‌شود و بین شهری مقاصد خارج از شهر را شامل می‌شود. برای محاسبه هزینه تنها شهری یا بین شهری بودن آن در قیمت تائیر دارد به این معنی که هزینه ارسال یک بسته از تهران به یکی از شهرهای استان قم با هزینه ارسال به شهرهای استان سیستان و بلوچستان برابر است.

زمان توزیع

در حال حاضر تنها زمان توزیع در ساعات اداری فعال است و سایر زمان های توزیع غیر قابل انجام است.

[/et_pb_text][et_pb_image src=”https://besparid.com/wp-content/uploads/2022/02/parcelprice03.jpg” title_text=”parcelprice03″ align=”center” _builder_version=”4.16″ _module_preset=”default” global_colors_info=”{}”][/et_pb_image][et_pb_text _builder_version=”4.16″ _module_preset=”default” global_colors_info=”{}”]

 در پایان هم گزینه های مورد نظر خود را انتخاب کنید پیشنهاد می‌کنیم بیمه عادی انتخاب کنید و در بخش خدمات ویژه گزینه سرویس SMS را تیک بزنید. زمان تحویل به باجه هم ۷ صبح تا ۲ بعد از ظهر زمان مناسب است. در یک آزمایش فعال کردن تمام گزینه های بالا کرایه پستی ۱۶ هزار تومان را به ۲۶ هزار تومان تغییر داد.

در پایان با رفتن به صفحه بعد می‌توانید هزینه ارسال بسته را مشاهده کنید.

[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]

برای این نوشته 3 نظر ثبت شده است

  1. من یکبار از پست استفاده کردم و همون یکبار بسته من رو گم کردن و دروغ نگم با هزار بدبختی و تهیه فاکتور کالا و … و … دو ماه طول کشید تا خسارتم رو پرداخت کنن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برگشت به بالا