Skip to content
بررسی روش‌های ارسال کالا

روش‌های ارسال بسته پستی

چگونه محصول خودم را ارسال کنم؟ روش‌های ارسال بسته پستی می‌تواند سوال خیلی ار افرادی باشد که کسب‌وکار اینتنرنتی خود را آغاز کرده‌اند و دغدغه ارسال کالایشان را دارند.

امروزه به‌دلیل پیشرفت تکنولوژی و گرایش بسیاری از مردم به دریافت خدمات به‌صورت غیر حضوری، سبب شده است بسیاری از فروشگاه‌ها با اینترنتی کردن کسب‌وکار خود پاسخگوی این نیاز کاربران باشند.

یکی از مشکلاتی که شاید در ابتدای شروع کسب‌وکار اینترنتی شما زیاد حس نشود، اما با بزرگ شدن، شناخته شدن فروشگاه اینترنتی شما و افزایش فروش شما، کامل متوجه آن می‌شوید نحوه ارسال کالا است. که ما در این مقاله به‌صورت کامل تمامی این روش‌ها را با هم بررسی و مقایسه کرده و بهترین روش را به شما ارائه می‌دهیم.

انواع روش‌های ارسال بسته پستی

جهت ارسال کالا می‌توان از روش‌های مختلفی استفاده کرد که انتخاب هرکدام از آنها متناسب با نیازهای شماست. ما در این مقاله تمامی روش‌ها را توضیح داده و تمامی مزایا و معایب آن را با هم بررسی می‌کنیم. پس برای پیدا کردن بهترین روش ارسال کالای مورد نظر خود با ما همراه باشید.

ارسال کالا از طریق پست

ارسال بسته پستی با پست

استفاده از پست قدیمی‌ترین روش ارسال بسته است و به دلیل تجربه بالایی که دارند و همچنین داشتن تنوع ارائه خدمات در بین مردم بسیار محبوب است و خیلی از افراد زمانی که اسم ارسال بسته پستی می‌آید اولین گزینه‌ای که به ذهنشان می‌رسد، ارسال از طریق پست است. که ما در اینجا شما را با انواع روش‌های ارسال بسته پستی از طریق پست آشنا می‌کنیم.

۱٫ پست عادی:

قدیمی‌ترین روش ارسال از طریق پست، پست عادی است. که در این روش همان طور که در بیشتر فیلم‌ها دیده‌ایم و یا خاطراتی که از ارسال نامه داریم، با خریداری یک تمر و الصاق آن به روی نامه، نامه خود را ارسال می‌کردیم.
پس در نتیجه از این روش جهت ارسال کالا نمی‌توان استفاده کرد و تنها برای ارسال نامه و مطبوعات مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته فراموش نکنید که در این نوع ارسال، مدت زمان طولانی طول می‌کشد تا بسته شما ارسال شود و از آنجایی که زمان برای مشتریان شما بسیار اهمیت دارد، تقریباً از این روش استفاده نمی‌شود.

۲٫ پست پیشتاز:

این روش سریع‌ترین روش ارسال کالا است که بسته پستی ۲۴ تا ۷۲ ساعت کاری طول می‌کشد تا به دست مشتریان شما برسد. این زمان رابطه مستقیم با فاصله شما با مشتریان دارد.

ممکن است از خودتان بپرسید که در این روش از چه نوع وسیله‌ای جهت جابه‌جایی بسته شما استفاده می‌شود. که نوع وسیله حمل و نقل رابطه مستقیمی با فاصله شما تا مشتریان و همچنین به ابعاد و بسته‌بندی شما دارد. به این صورت که اگر بسته‌بندی کالا کوچک باشد، پست جهت جابه‌جایی از پیک‌های موتوری استفاده می‌کند.

اگه بسته کالا بزرگتر باشد از وانت یا خاور جهت جابه‌جایی بسته پستی شما استفاده می‌کند. که این نوع جابه‌جایی به شرطی است که  مبدا و مقصد ارسال کالا در یک شهر باشد. اما اگر مشتریان شما در شهری دیگر کالایی را خریداری کرده‌اند و شما تصمیم دارید از پست پیشتاز جهت ارسال کالا به مشتریان خود استفاده کنید، اداره پست کالای شما را به‌صورت هوایی برای مشتریانتان ارسال می‌کند.

مهمترین نکته ای که برایتان اهمیت دارد، هزینه‌ی این نوع پست است. که هزینه‌ی ارسال رابطه مستقیم با فاصله ارسالی کالای و همینطور به وزن کالای شما دارد که جهت اطلاع از نحوه‌ی محاسبه تعرفه های پست به سایت اداره پست مراجعه کنید. که ما در مقاله محاسبه هزینه تا رهگیری مرسوله به‌صورت کامل نحوه‌ی انجام این کار را آموزش داده‌ایم.

حال بیایید در یک نگاه کلی مزیت‌ ها و معایب پست پیشتاز را با هم بررسی کنیم.

مزیت‌های پست پیشتاز:
  • ارسال سریع کالا
  • هزینه ارسال کم
  • امکان پست درون شهری، برون شهری و حتی خارجی
  • بیمه شدن کالا
  • پیگیری آسان کالاها به وسیله کد رهگیری

از مزیت‌های ارسال کالا با پست پیشتاز، امکان پیگیری کالاها در هر لحظه است. به این صورت که وقتی کالای خود را به پست تحویل می‌دهید، اداره پست به شما یک کد پیگیری ۱۰ تا ۲۰ رقمی می‌دهد. که شما می‌توانید این کد را در اختیار مشتری خود قرار دهید. تا خیال او نیز از ارسال کالا راحت باشد و اعتمادش به شما افزایش یابد.

معایب پست پیشتاز:
  • محدودیت در وزن کالای ارسالی پستی (حداکثر وزن ۲۵ کیلوگرم)
  • دریافت نوبت و ایستادن در صف طولانی تحویل
  • عدم امکان استفاده از خدمات جمع‌آوری از محل برای تعداد کم

یکی از محدودیت‌هایی که این روش دارد، وزن کالای ارسالی شما است. به این صورت که حداکثر وزن باید ۲۵ کیلوگرم باشد. یکی دیگر از مزایایی که پست پیشتاز دارد، امکان ارسال کالا به خارج از کشور است.

۳٫ پست سفارشی:

روش دیگری که می‌توان یه وسیله آن کالای خود را جابه‌جا کنید پست سفارشی است. اما وجه تمایز پست سفارشی نسبت به بقیه چیست؟

زمانی که کالایی را به صورت سفارشی ارسال می‌کنید، اداره پست زمان تحویل کالا به مشتریان از آنها رسید دریافت می‌کند و در این صورت می‌توانید از سرنوشت کالای خود باخبر شوید.

مدت زمانی که طول می‌کشد تا بسته‌ای که پست کرده‌اید به دست مشتری برسد ۵ تا ۷ روز کاری است. چون مشتریان عجله دارند که زودتر کالای خریداری خود را دریافت کنند و ارسال از طریق پست سفارشی طولانی است و به صورت زمینی انجام می‌شود، ممکن است نارضایتی مشتریان را در پی داشته باشد.

اما از مزیت‌های پست سفارشی نیز غافل نشویم. یکی از برترین مزایای استفاده از پست سفارشی هزینه پایین آن است که تقریباً نصف هزینه پست پیشتاز است و همچنین ارسال بسته پستی تا ۴۰ کیلوگرم است که این مقدار تقریباً دو برابر پست پیشتاز است.

پس بیایید در یک نگاه جامع مزیت‌ ها و معایب پست سفارشی را با هم مقایسه کنیم.

مزایای پست سفارشی:
  • هزینه پایین آن
  • دریافت رسید از گیرنده
  • ارسال کالا تا ۴۰ کیلو
  • بیمه دارد
معایب پست سفارشی:
  • ارسال ۵ تا ۷ روز کالا

نحوه ی ارسال کالا

۴٫ پست ویژه

اگر مشتریان شما عجله دارند تا زودتر کالای خریداری خود را دریافت کنند و همچنین هزینه ارسال پست برایتان اهمیت ندارد، یکی از بهترین گزینه‌‌هایی که می‌توانم به شما معرفی کنم پست ویژه است. در این نوع ارسال، بسته شما کمتر از ۲۴ ساعت به دست مشتریانتان می‌رسد.

*نکته!

البته فراموش نکنید به‌دلیل اینکه استفاده از پست ویژه در تهران نسب به شهرستان‌ها بیشتر است، در نتیجه ممکن است در برخی شهر‌ها بسته پستی پس از ۲۴ تا ۷۲ ساعت به دست مشتریان شما برسند.

مزایای پست ویژه:
  • ارسال سریع
  • پیگیری محصول
  • بیمه دارد

معایب پست ویژه:

  • هزینه بالای ارسال کالا

۵٫ پست رستانت

ممکن است مشتری شما به صورت موقت در یک مکانی باشد و یا به هر دلیلی آدرس ثابتی جهت دریافت کالا نداشته باشندد، که در این صورت نیز اداره پست با ایجاد پست رستانت این امکان را به مشتریان شما می‌دهد. که کالایی که شما ارسال می‌کنید به نزدیک‌ترین دفتر پستی آنها ارسال شود و مشتری شما با ارائه کارت شناسایی کالای خود را دریافت کند.

مزایای پست رستانت
  • ارسال کالا به مشتریانی که آدرس ثابتی ندارند
  • پیگیری محصول
  • نگهداری ۳ ماهه محصول توسط اداره پست
  • بیمه شدن تمامی محصولات

۶٫ پست تلفنی ۱۹۳

اگر شما امکان مراجعه حضوری به اداره پست را ندارید، به راحتی می‌توانید با شماره گیری ۱۹۳ با اداره پست تماس بگیرید، تا آنها نزدیکترین ماموران پستی خود را برای خدمات رسانی به شما اعزام کنند. در این روش شما می‌توانید کالای خود را به هر یک از انواع ارسال پست که در بالا به آن اشاره کردیم ارسال کنید.

مزایای پست تلفنی ۱۹۳
  • ارسال سریع کالا
  • عدم نیاز به مراجعه حضوری به پست
  • پیگیری محصول
معایب پست تلفنی ۱۹۳
  • هزینه بالا

 

ارسال پستی و پرداخت درب منزل

ارسال بسته پستی با قابلیت پرداخت در محل به وسیله پست

با اینکه خرید از فروشگاه‌های اینترنتی چندین سال است که در بین مردم رواج پیدا کرده است، اما همچنان بسیاری از افراد به دلیل کلاهبرداری‌‌هایی که اتفاق افتاده است دید منفی نسبت به خرید از این فروشگاه‌ها پیدا کرده‌اند. پیشنهادی که من به شما دارم این است که قابلیت پرداخت درب منزل را فراهم کنید تا بتوانید علاوه بر افزایش فروش بین مشتریان خود اعتماد سازی نیز کنید.

اما سوالی که ممکن است در ذهنتان پیش بیایید این است که چگونه می‌توانم کالای خود را ارسال کنم و قابلیت پرداخت در محل را هم فراهم آورم؟

اداره پست یکی از خدماتی که به کاربران خود می‌دهد، ماژول پرداخت در محل است. که برای این کار شما باید با اداره پست قرارداد ببندید. البته فراموش نکنید که شما نمی‌توانید به طور مستقیم با اداره پست قرارداد ببندید. و انجام این کار توسط تعداد کمی از شرکت‌های مورد تایید پست صورت می‌گیرد. که شرکت بسپارید یکی از ارائه دهندگان این خدمات است.

خدمات به فروشندگان شهرستان‌ها و روش‌های ارسال بسته پستی

ما تا به اینجای کار بررسی کردیم که دلیل استفاده از خدمات لجستیک چیست. اما ممکن است از خودتان سوال بپرسید که چرا باید مجموعه بسپارید را انتخاب کنم؟ یا حتی ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید: برای من که از شرکت بسپارید فاصله دارم، چگونه می‌توام از خدمات آن استفاده کنم؟ آیا استفاده از خدمات لجستیک شرکت بسپارید برای من مقرون‌به‌صرفه است؟

بگذارید در ابتدا بگویم علاوه بر فروشندگانی که در شهر تهران فعالیت می‌کنند، فروشندگان حومه تهران و یا حتی در سایر شهرستان‌ها دلایل بیشتری دارند که از سرویس‌های لجستیک بسپارید استفاده کنند. بهترین اتفاق این است که فضایی را در انبار بسپارید (واقع در اداره پست مرکزی) اجاره کنند و کلیه امور مربوط به پردازش و ارسال کالاها را به شرکت بسپارید، واگذار کنند.

مزایای استفاده از خدمات لجستیک شرکت بسپارید

  1. بهره‌گیری همزمان از چند سرویس
  2. صرفه جویی در وقت
  3. افزودن قابلیت پرداخت در محل برای مشتریان شما
  4. اجاره فضای خصوصی در انبار بسپارید

اگر تمایل دارید بیشتر در مورد خدمات لجستیک و شرکت‌های ارائه دهنده این خدمات بدانید، می‌توانید مقاله شرکت‌های برتر ارائه دهنده خدمات لجستیک در ایران را مطالعه کنید.

ارسال بسته پستی

ارسال بسته پستی با سرویس دهندگان ارسال مرسولات

علاوه بر اداره پست یکی دیگر از روش‌های ارسال بسته‌ها استفاده از خدمات شرکت‌هایی است که این امکان را فراهم کرده‌اند تا کالاها و بسته‌های پستی شما را به دست مشتریان برسانند. ما در این مقاله انواع این شرکت‌ها را معرفی می‌کنیم.

انواع شرکت‌های سرویس‌دهنده ارسال کالا

  1. ارسال کالا با تیپاکس: مناسب برای ارسال بسته‌های درون شهری، برون شهری و یا حتی بین‌المللی
  2. ارسال بسته با یارباکس: ارسال کالا به‌صورت درون شهری و برون شهری
  3. ارسال با چاپار: مناسب جهت ارسال کالا به‌صورت درون شهری، برون شهری و بین‌المللی
  4. ارسال کالا با الوپیک: مناسب جهت ارسال بسته پستی به‌صورت درون شهری

ارسال کالا با باربری

یکی دیگر از روش‌های ارسال بسته پستی باربری است. شما در این روش کالای خود را به باربری برده تا آنها کالای مد نظر شما را به‌دست مشتریانتان برسانند. البته فراموش نکنید که این روش برای کالاهای بزرگ مناسب است و یا اینکه تعداد کالاهای ارسالی شما زیاد باشد تا استفاده از این روش برای شما مقرون‌به‌صرفه باشد.

ارسال کالا با اتوبوس

و اما آخرین روش ارسال کالا اتوبوس است. شما می‌توانید به پایانه‌های مسافربری کالاهای خود را به آنها بسپارید تا کالای شما را به دست مشتریان برسانند. البته فراموش نکنید که  در این روش کاربران شما باید امکان مراجعه حضوری به سامانه‌های مسافربری را داشته باشندد تا بتوانند کالای خود را دریافت نمایند.

بهترین روش ارسال کالا

بهترین روش‌های ارسال بسته پستی

پس ار بررسی انواع روش‌ها، حال می‌خواهیم بهترین آن‌ها را به شما معرفی کنیم، البته که انتخاب هر یک از این روش‌ها وابسته به شرایط و کالای ارسالی دارد.

  • اگر محصولات کمتر از ۴۰ کیلو دارید، اولویت با پست و سپس تیپاکس و …
  • اگر محصولات سنگین دارید از باربری یا شرکت‌های اتوبوس‌رانی استفاده کنید.
  • اگر به دنبال ارزان‌ترین روش ارسال پست هستید، پست سفارشی شرکت پست را به شما معرفی می‌کنم.
  • اگر تعداد کالای ارسالی شما زیاد است و حوصله مراجعه به اداره پست را ندارید بهترین پیشنهاد من به شما شرکت بسپارید است.

پست سریعسخن پایانی

در پایان اگر هرگونه سوالی در مورد ارسال پستی دارید حتماً در بخش نظرات بپرسید تا همکاران ما شما را راهنمایی نمایند.

انواع ارسال‌های پستی و دیجی کالا خود را به ما بسپارید!

ورود به سامانه لجستیک هوشمند بسپارید

تماس با بسپارید: ۰۲۱۶۶۵۹۶۳۶۳

خدمات لجستیک هوشمند بسپاریدمدیران فروشگاه‌های اینترنتی (مستقل، دیجی‌کالایی، باسلام و …) می‌توانند نسبت به انبارش کالای خود در انبار لجستیک بسپارید (واقع در چهارراه لشکر) اقدام کنند.
در این حالت، پس از دریافت سفارش، مرسوله شما
بسته‌بندی و ارسال خواهد شد.
عملیات لجستیک خود را آسوده‌خاطر بسپارید!

برای این نوشته 2 نظر ثبت شده است

  1. ما بارهامون کم وزن و پر حجم با تیپاکس گرون میفته و با باربری هم هزینه حمل داخل شهرش زیاد میشه ، میتونید راهنمایی کنید چیکار کنیم؟ ایا سرویسی هست که بارها را جمع کنه و به باربری تحویل بده ؟

  2. من خودم اول راه هستم و میخوام که با پست همکاری کنم اما مقایسه که کردم دیدم چاپار به صرفه تره میشه راهنمایی کنید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برگشت به بالا