آمازون یکی از بزرگترین فروشگاه‌های اینترنتی در جهان است که در سال ۱۹۹۴ توسط جف بزوس در ایالات متحده آمریکا تأسیس شد. این فروشگاه الکترونیکی به شما اجازه می‌دهد تا محصولات مختلف را از طریق اینترنت سفارش دهید و به نشانی خود تحویل بگیرید.

آمازون محصولات متنوعی را از جمله لوازم الکترونیکی، کتاب، لوازم خانگی، لباس، کفش، اسباب بازی، وسایل ورزشی و… ارائه می‌دهد. همچنین آمازون با گسترش فروشگاه‌های آنلاین، خدمات ابری و پردازش ابری، به بزرگ‌ترین شرکت ابری دنیا تبدیل شده است.

از مزایای خرید از آمازون می‌توان به قیمت مناسب، گستردگی محصولات، تنوع در انتخاب و خرید آسان و سریع اشاره کرد. همچنین خرید از آمازون به شما اجازه می‌دهد تا از تخفیف‌ها و پیشنهادهای ویژه آن استفاده کنید و بدون نگرانی از جایی خارج از خانه، خرید کنید.

تاریخچه شکل گیری فروشگاه اینترنتی آمازون

این فروشگاه در سال ۱۹۹۴ توسط جف بزوس در شهر سیاتل، واشنگتن تاسیس شد .
فعالیت جدی خود را در سال ۱۹۹۵ با عنوان فروشگاه آنلاین کتاب آغاز نمود و سپس اقدام به فروش محصولاتی مانند : CD , DVD , نوارهای VHS ,نرم‌افزار، بازی های ویدئویی، وسایل الکترونیکی ، پوشاک ، اسباب لوازم منزل ، مواد غذایی ،اسباب بازی ، زیور آلات ،… نمود .
از ویژگی‌های خارق العاده این فروشگاه ارسال دو روزه محصولات در امریکا برای افرادی است که طرح پرایم را خریداری کرده‌اند .

www.amazon.com

لوگوی فروشگاه اینترنتی آمازون

لوگوی این فروشگاه با حرف A با فلشی به حرف Z منتهی می‌شود .
این لوگو این مفهوم را القا می‌کند که آمازون می‌تواند کالاها را از سراسر دنیا به مشتری ها تحویل داده و رضایت آنها را کسب کند .

آمارهایی قابل توجه از آمازون

  1. امروز آمازون معادل ۱۴۰ بیلیون دلار دارد .
  2. حدودا ۵۴۱ هزار کارمند دارد.
  3. حدودا در آمازون ، ۲۳۵ میلیون محصول ثبت شده است .
  4. در هر روز ۴۸۵ هزار محصول جدید اضافه می‌شود .
  5. در آمازون حدودا ۲ میلیون فروشنده ، مشغول کسب درامد هستند.
  6. در ۲۶ نوامبر، آمازون رکورد فروش در روز را شکست ، ۲۶٫۵ میلیون محصول در یک روز فروخته شد.
  7. در آمازون در یک ثانیه به طور میانگین ۳۰۶ محصول به فروش می رسد .
  8. در هر روز حدودا ۱۴ میلیون دلار فروش محصول اتفاق می افتد.
  9. دیکشنری و آرشیو کل محصولاتی که در دنیا تولید می‌شود ، در آمازون لیست شده‌اند .
  10. ۶۷ مرکز توزیع دارد که در مجموع مساحتی معتدل ۴۰۰ هزار متر مربع را در برمی‌گیرد .
  11. در هفته بیش از ۱۳۷ میلیون مشتری خدمت رسانی می‌کند .

مزایای خرید از آمازون

۱تخفیف روزانه

برخی از محصولات آمازون روزانه تخفیف می خورند با مراجمله به سایت و مشاهده ی بخش ( Todays Deals ) به تفکیک دسته بندی ،تخفیف هارو مشاهده کرد.
این حراج ها گاهی اوقات به ۸۰ درصد هم می رسد .

۲ امنیت خرید از فروشگاه اینترنتی آمازون

فروشگاه آمازون برای حفظ امنیت و حریم خصوصی مشتریان خود، از تکنولوژی‌های پیشرفته ایمنی استفاده می‌کند. همچنین فروشگاه آمازون با بهره‌گیری از روش‌های رمزنگاری مناسب، اطلاعات کاربران را محافظت کرده و از سوء استفاده‌ها جلوگیری می‌کند.

علاوه بر این، فروشگاه آمازون یکپارچه‌سازی بسیار خوبی بین پرداخت و ارسال کالا دارد و با اجرای این فرآیند در قالب یکپارچه، از خطای احتمالی در پردازش پرداخت‌ها و ارسال کالاها جلوگیری می‌کند.

ضمن اینکه فروشگاه آمازون برای ارسال کالاها به کاربران خود از شرکت‌های حمل و نقل مطمئن و معتبر استفاده می‌کند و از تحویل کالاها به دست مشتریان خود با هویت شناسی دقیق اطمینان حاصل می‌کند. در صورتی که دریافت کالایی با ایراد از فروشگاه آمازون، مشتریان می‌توانند از سیستم بازگشت وجه تضمینی استفاده کنند.

۳ تنوع

فروشگاه آمازون یکی از بزرگترین فروشگاه‌های آنلاین جهان است و دارای تنوع بسیار بالایی در محصولات مختلف است. این فروشگاه به فروش انواع محصولات از جمله کتاب، الکترونیک، لباس، خودرو، لوازم خانگی، آشپزخانه، ورزشی، سفر و گردشگری، سلامت و زیبایی، بازی‌های ویدئویی و غیره مشغول است.

تنوع بالای محصولات فروشگاه آمازون به عنوان یکی از مزیت‌های آن برای مشتریان، باعث شده است که مشتریان با هر نوع نیازی به راحتی محصول مورد نظر خود را پیدا کنند. همچنین، این فروشگاه با ارائه محصولاتی از برندهای مختلف، امکان انتخاب گسترده‌تری را برای مشتریان فراهم می‌کند.

۴ نظرات کاربران

نظرات کاربران در فروشگاه آمازون از جمله مهمترین منابعی هستند که برای خریداران، درک بهتری از کیفیت و عملکرد محصولات فراهم می‌کنند. فروشگاه آمازون به خریداران خود این امکان را می‌دهد تا نظرات و بازخوردهای خود را درباره محصولات خریداری شده به اشتراک بگذارند.

این نظرات، اغلب شامل معایب و مزایای محصولات، توضیحات دقیق درباره کیفیت و کارکرد محصولات، نکات قابل توجه و تفاوت‌های محصولات مختلف از نظر کاربران هستند. مطالعه نظرات کاربران در فروشگاه آمازون، به خریداران کمک می‌کند تا بهترین تصمیم ممکن را در خرید محصولات خود بگیرند.

همچنین، فروشگاه آمازون از سیستم امتیازدهی به محصولات استفاده می‌کند که با توجه به نظرات کاربران، امتیازاتی برای هر محصول تعیین می‌شود. این امتیازات نیز می‌توانند به خریداران در انتخاب بهتر محصولات کمک کنند.

امکان خرید قسطی از فروشگاه اینترنتی آمازون برای انگلیسی‌ها

امکان خرید قسطی از فروشگاه اینترنتی آمازون برای انگلیسی ها فراهم است .
مشتریان انگلیسی شرکت آمازون با توجه به طرح این شرکت موسوم به Pay Monthly می‌توانند به طور قسطی و بدون پرداخت بیعانه از این غول تجارت الکترونیک خرید کنند .
مشتریان می‌توانند مبلغ کامل خریدهای بزرگ خود را از قبیل رایانه ، تلوزیون وقتی تلفن های همراه هوشمند را در مدت زمان ۲ تا ۴ سال پرداخت کنند .

ربات‌های شرکت آمازون

این شرکت نزدیک به ۱۵ هزار ربات برای جابه جایی بسته‌های مختلف دارد .
ربات ها علاوه بر کاهش زمان آماده سازی بسته‌ها به نصف دقت کار را هم افزایش داده اند .
آمازون به دنبال به کارگیری پهپاد ها برای رساندن بسته‌ها به دست مشتریان هم هست .

سهم بازار آمازون

آمازون یک خرده فروش اینترنتی به شمار می رود . در حال گسترش محصولاتی است که به صورت مستقیم می‌تواند به فروش برساند .
بیش از ۵۰ درصد از رشد تجارت الکترونیک در سال ۲۰۱۶ ناشی از رشد این شرکت بزرگ بوده است .
بنابر پیش بینی های انجام شده اگر فروشگاه اینترنتی آمازون روند رشد خود را ادامه دهد در آینده ی نزدیک آمازون سهم بازاری بالغ بر ده درصد از سودهای تجارت الکترونیک را به دست خواهد آورد .

چگونه از وب سایت فروشگاهی آمازون خرید کنیم؟

  • اگر احتیاج به خرید محصولی دارید که در ایران وجود ندارد در این شرایط استفاده از وب سایت آمازون بهترین گزینه است.
  • از آنجا که آمازون امکان ارسال مستقیم به ایران ندارد ، برای دریافت محصول باید یک آدرس معتبر Shapping Addres خارج از ایران ارائه داد تا محصول به صورت بار مسافری به دستتان برسد و یا از طریق شرکت‌های واسطه ای این کار را انجام دهید .
  • در حالت کلی آمازون برای ارسال محصول هزینه‌ای دریافت نمی‌کند ( FREE Shipping )
  • امازون طرحی با عنوان (Amazon Prime ) دارد برای مشتریانی که اشتراک سالیانه دارند. با پرداخت ۹۹ دلار سالیانه به دفعات در طول سال می‌توانند ارسال رایگان داشته باشندد .

مراحل خرید از آمازون توسط استارتاپ‌ها

  1. دریافت کردن لینک محصول مورد نظر از سایت آمازون و نمایش هزینه آن به واحد پول مربوطه و تبدیل آن به تومان با توجه به نرخ روز ارز
  2. اعلام هزینه نمایش داده شده آمازون برای دریافت کالا در کشور مربوطه
  3. با استفاده از API سایت آمازون وزن و حجم محصول را پیدا و هزینه پست به ایران را تعیین می کنند.
  4. تعیین هزینه ی گمرک با استفاده از فرمول محاسبه گمرک بر اساس مشخصات فیزیکی و نوع محصول
  5. هزینه پست داخلی

سایت‌های واسطه های فارسی خرید از آمازون