Skip to content
دلایل برون‌سپاری

مزایای برون سپاری کار برای شرکت‌ها

برون سپاری کار یک روش موثر برای شرکت‌ها در تحقق اهداف و بهینه سازی فعالیت‌های خود است. مزایای برون‌سپاری کار برای شرکت‌ها عبارتند از:

  1. کاهش هزینه‌ها: با برون‌سپاری کار، شرکت مجبور نیست برای انجام کارها، نیروی کاری دائمی استخدام کند و مزایای اضافی آن مانند حقوق، بیمه و مزایای دیگر را پرداخت کند. بلکه می‌تواند به جای این کار، توسط شرکت‌های خدماتی که متخصص در آن کار هستند، کارها را انجام داده و هزینه‌ها را به صورت قابل توجهی کاهش دهد.

  2. افزایش تمرکز بر فعالیت‌های اصلی شرکت: با برون‌سپاری کار، شرکت می‌تواند تمرکز خود را بر روی فعالیت‌های اصلی خود افزایش داده و از انجام کارهای جانبی خودداری کند.

  3. دسترسی به توانایی‌ها و تخصص‌های دیگر: شرکت با برون‌سپاری کار می‌تواند به توانایی‌های و تخصص‌های دیگری که در داخل سازمان وجود ندارد، دسترسی پیدا کند. این امر می‌تواند به بهبود کیفیت کار و افزایش تجربه کاربردی منجر شود.

  4. افزایش انعطاف‌پذیری: با برون‌سپاری کار، شرکت می‌تواند به راحتی و با توجه به نیاز خود، تعداد نیروی کاری را کم یا زیاد کرده و این امر به افزایش انعطاف‌پذیری و پاسخگویی سریع تر شرکت نسبت به تغییرات بازار کمک می‌کند.

  5. بهبود عملکرد و کیفیت: با برون‌سپاری کار به کارآیی و کیفیت افزوده می‌شود، زیرا شرکت می‌تواند از تخصص‌ها و تجربیات شرکت‌های خدماتی استفاده کند و به آن‌ها وظایف خود را بسپارد.

برون سپاریم منابع انسانی

برون سپاری چیست؟

مفهوم اولیه آن بدین معناست بخشی از فعالیت ها و امور یک شرکت به بیرون سپرده شود و خود شرکت از فرایند خارج شود کارها و خدمات مربوطه توسط شخص ثالث انجام گردد. برون سپاری یکی از بهترین روش ها برای شرکت‌هایی است که در فکر ارائه خدمات با کیفیتی هستند که در عین حال حداقل هزینه‌ها را برای آنها به دنبال دارد. همچنین فرایندی است که طی یک قرارداد، هر شرکتی می‌تواند بخش از فعالیت های خود را به شرکت دیگر و یا اشخاص بسپارد.
طی این قرارداد باید خدمات مشخصی مانند فعالیت های IT،خدمات مالی ، پشتیبانی و … در بازه ی زمانی معین بر اساس کیقیت تضمین شده انجام و تحویل داده شود .

مزایای برونسپاری

اهمیت برون سپاری

شرکت‌هایی که کارهایی برون سپاری را انجام می‌دهند از دانش و آگاهی کافی و تخصص لازم در حوزه مورد نظر برخوردار هستند. قطعاً مشابه چنین پروژه‌هایی را قبلا انجام داده‌اند و به خوبی آگاه هستند که جهت انجام و تکمیل سریع پروژه دقیقا چه چیزهایی مورد نیاز است. همچنین در مقایسه با نتیجه نهایی، با هزینه ی کمتری وظایف مورد نظر را انجام می‌دهند.

اهمیت برون سپاری

حوزه‌هایی که اغلب برون سپاری می‌شود :

برون‌سپاری کار در حوزه‌های مختلفی انجام می‌شود. به طور کلی، هر فعالیتی که برای یک شرکت ضروری است، می‌تواند برای برون‌سپاری کار مناسب باشد. اما برخی از حوزه‌هایی که اغلب برون‌سپاری می‌شوند عبارتند از:

  1. تولید و توزیع: بسیاری از شرکت‌ها برای تولید کالاها وحمل و نقل، به روش برون سپاری کار روی می‌آورند. در این روش، شرکت‌ها نیاز خود را برای ساخت و توزیع کالاها و خدمات خود را برای شرکت‌های دیگر اعلام می‌کنند.

  2. تحقیق و توسعه: شرکت‌های بزرگ تحقیق و توسعه را به صورت برون سپاری انجام می‌دهند، به منظور بهبود محصولات خود و افزایش کارآیی.

  3. خدمات ارتباطی: برخی از شرکت‌ها برای پشتیبانی مشتریان خود به شرکت‌هایی که در زمینه خدمات ارتباطی فعالیت می‌کنند، سرویس دهی می‌کنند. این خدمات می‌توانند شامل پشتیبانی تلفنی، پاسخگویی به ایمیل‌ها و چت آنلاین باشند.

  4. حسابداری و مالی: بسیاری از شرکت‌ها برای حسابداری و مالی خود به شرکت‌های حسابداری و مالی خدمات خود را برون سپاری می‌کنند.

  5. بازاریابی و تبلیغات: شرکت‌های بزرگ برای بازاریابی و تبلیغات خود، به صورت برون سپاری، با شرکت‌هایی که در این زمینه فعالیت می‌کنند، همکاری می‌کنند. همچنین عکاسی و فیلمبرداری در این بخش قرار می‌گیرند. لازم به ذکر است تولید محتوای متنی از جمله زیرمجموعه‌های این قسمت است.

  6. فناوری اطلاعات و ارتباطات: شرکت‌ها ممکن است برای پشتیبانی و توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات خود به شرکت‌هایی که در این زمینه فعالیت می‌کنند، سرویس دهی کنند.

  7. مدیریت منابع انسانی: برخی شرکت‌ها برای تأمین نیروی کاری خود به شرکت‌هایی که در زمینه مدیریت منابع انسانی فعالیت می‌کنند، سرویس دهی می‌کنند.

فرایند برون سپاری

مزایای برون سپاری

کاهش هزینه‌ها

یکی از مهمترین مزایای آن ، کاهش هزینه‌های عملیاتی است. در واقع یک سازمان یا شرکت می‌تواند هزینه ای را که باید صرف خرید تجهیزات جدید، تهیه زیرساخت مناسب، استخدام نیروی جدید و آموزش آن شود را از طریق این فرایند تا حد زیادی کاهش دهد.

برون سپاری خدمات

تکمیل به موقع پروژه ها

در فرایند برون سپاری این امکان وجود خواهد داشت که فعالیت‌ها و خدمات زمان بر، از چرخه درونی فعالیت اصلی شرکت خارج شده و در زمان صرفه‌جویی شود. این زمان ذخیره شده می‌تواند در ادامه باعث سرعت بخشیدن به پروژه های شرکت شود.

استفاده از دانش گروهی از متخصصین در بازه زمانی دلخواه

یکی دیگر از حسن‌های آن استفاده از دانش گروهی متخصصان است . با سپردن به موقع متخصصین حوزه ی مربوطه می‌توان از جمع بندی دانش و نظرات مختلف آنها استفاده کرد .

افزایش سرعت تحویل خدمات

یکی دیگر از مزایای برون سپاری افزایش سرعت تحویل و خدمات به مشتریان و کاهش زمان بازاریابی است. این نقطه قوت باعث افزایش سطح رضایت کاربری و یا مشتری نهایی است .

هماهنگی با هسته ی اصلی کسب‌وکار

با سپردن کارهای جانبی به برون سپاری این کار باعث می‌شود تمرکز بروی کار اصلی بیشتر شود .

دوام و مدیریت خطر

در دوره هایی که گردش مالی کارمندان زیاد است ، عدم قطعیت و ناهماهنگی در عملیات افزایش می‌یابد. برون سپاری می‌تواند دوام شرکت را بالا برده و هم زمان با آن خطر پایین آمدن کیفیت عملیات در شرکت را نیز کاهش داد .

انعطاف پذیری نیروی کار

برون سپاری این امکان را می‌دهد که برای کارهای دوره‌ای و فصلی منابع انسانی بیشتری را در اختیار داشته باشید و هنگامی که کار تمام شد آنها را کنار بگذارید .

برون سپاری

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برگشت به بالا