انواع فیلترهای عکاسی

انواع فیلترهای عکاسی

فیلترهای عکاسی

فیلترهای  عکاسی صفحاتی از جنس شیشه یا پلاستیک هستند که درمقابل لنز دوربین یا منبع نور قرار می گیرند و باعث تغییراتی در کمیت و کیفیت نور می شوند.

فیلترها یا صافی های عکاسی

فیلترها وسایلی هستند که معمولا در جلوی لنزهای دوربین عکاسی نصب شده و تاثیراتی را در عکس نهایی ایجاد می کنند. فیلترها از تنوع بسیار زیادی برخوردارند.

انواع فیلترهای عکاسی

١- فیلترهای مخصوص عکاسی سیاه و سفید،
۲- فیلترهایی که مصارف عمومی دارند.

صرف نظر از این که فیلتر از چه نوع بوده و به چه منظوری ساخته شده باشد در نوع شیشه ای یا ژلاتینی ساخته و عرضه می شود.
معمولا فیلترهای ژلاتینی برای مصارف حرفه ای ساخته می شوند.

فیلترهای عکاسی سیاه و سفید

بسیار پیش می آید که موضوعات رنگی، بعد از تبدیل به عکس های سیاه و سفید، جذابیت لازم را ندارند و یا با انتظار عکاس مغایرت دارند.
گاهی نیز عکاسان برای خلق فضاهای خاص و دستکاری در رنگمایه های عکس سیاه و سفید نیازمند استفاده از فیلترهایی ویژه هستند.
این ها و مواردی دیگر استفاده از فیلترها را ضروری می کند.
فیلترهای خاص عکاسی سیاه و سفید معمولا از رنگ های زرد – نارنجی – قرمز – سبز و آبی ساخته می شوند.
به کمک هر یک از این فیلترها می توان تغییرات مهمی در کنتراست تصویر به وجود آورد.

هر فیلتر به رنگ همرنگ خودش و رنگ های هم خانواده اش اجازه عبور داده و از عبور رنگ های متضاد و هم خانواده آن جلوگیری می کند.
به عنوان مثال فیلتر زرد به رنگ های زرد، نارنجی، قرمز و سبز اجازه عبور می دهد
اما مانع از عبور رنگ های آبی، و تا حدی فیروزه ای و بنفش می شود.

فیلترهایی که مصارف عمومی دارند:

گفتیم که یک دسته از فیلترها هم در عکاسی سیاه و سفید و هم در عکاسی رنگی کاربرد دارند،
اکنون به مهم ترین فیلترهای عکاسی اشاره می کنیم:

۱- فیلتر ماوراء بنفش UV:

نور خورشید حاوی مقدار زیادی پرتو ماوراء بنفش است، بخش اعظم این پرتوها نمی توانند از جو عبور کند
و تنها بخش کوچکی از آن به زمین می رسد. چشم ما قادر به دیدن این پرتو نیست
اما فیلم های عکاسی می توانند تحت تأثیر این پرتو قرار بگیرند.
ممکن است شما در یک روز آفتابی منظره ای را که بسیار درخشان به نظر می رسد،
عکاسی کنید و با کمال تعجب ببینید که عکس شما غبار آلود به نظر می رسد.
علت این امر وجود همان پرتو UV در نور خورشید و تأثیر آن روی فیلم است.
فیلترهای UV تقریبا بی رنگ بوده و می توانید همیشه آن را روی لنزها ببندید.

۲- فیلتر نور آسمان SL :

در نقاطی مثل کنار دریا و یا هنگامی که آسمان به صورت یک دست آبی است،
لایه ای از رنگ آبی عکس های ما را می پوشاند که به ویژه در بعضی از آثار مثل عکس های چهره آزار دهنده است.
استفاده از فیلتر نور آسمان این رنگ آبی ناخوشایند را از بین می برد.

٣- فیلتر پولاریزه PL :

حتما تا به حال پیش آمده که پشت ویترین مغازه ای انعکاسهای مزاحم شیشه مانع از دیدن کالای مورد نظر شما شده باشد،
بستن فیلتر پولاریزه می تواند تا حدود زیادی این انعکاس های مزاحم را از بین ببرد.
بیشترین تاثیر فیلتر پولاریزه زمانی است که با زاویه ۳۳ درجه به موضوع نگاه کنیم.
هنگامی که با این فیلتر عمود بر موضوع عکاسی می کنیم تأثیر آن تقریبا به صفر میرسد.
فیلتر پولاریزه اغلب انعکاس ها را از بین می برد مثلا انعکاس سطح آب، شیشه، پلاستیک و غیره.

اما انعکاس هایی که از سطوح فلزی به چشم می رسند قابل حذف شدن به وسیله این فیلتر نیستند .
فیلتر پولاریزه در عکاسی رنگی باعث پختگی و اشباع بیشتر رنگ ها نیز می شود.

۴- فیلترهای نرم کننده Soften یا Diffuser :

دسته ای از فیلترها وجود دارند که باعث نرم شدن بافت اجسام در تصویر می شوند.
این فیلترها در مواردی فضایی لطیف و رویایی را القا می کنند.
موارد استفاده متعددی برای این فیلترها وجود دارد اما بیشتر در عکاسی چهره و تبلیغات از آن استفاده می شود.

۵- فیلترهای تزئینی :

دسته ای از فیلترها وجود دارند که کاربردی کاملا تزئینی دارند و توسط سازندگان مختلف عرضه می گردند.
از آن جمله می توان به فیلترهای منشوری، ستاره زن، رنگین کمان و غیره اشاره کرد.
با مراجعه به بروشورهای مربوط به سازندگان فیلترها می توان با این گونه فیلترها آشنا شد.
استفاده افراطی از این گونه فیلترها نه تنها زیبا نیست، ممکن است حتی باعث مبتذل شدن آثار گردد.

ضریب فیلتر:

قرار گرفتن هر نوع شیشه رنگی در مقابل لنز دوربین باعث کاهش نور ورودی به دوربین می گردد.
این مسئله در مورد فیلترها هم صدق می کند. هر فیلتر به مقدار معینی نور را کاهش می دهد که برای جبران آن باید نور بیشتری به فیلم یا حسگر برسانیم.
این مقدار تحت عنوان ضریب افزایش نوردهی روی فیلترها قید میشود.
وجود ضریب ۴ به معنی ۲ پله (۲۸۲) و ضریب ۸ به معنی ۳ پله (۲×۲×۲) افزایش نوردهی است.

بعضی از عکاسان نورسنجی را در حالی انجام می دهند که فیلتر بر روی لنز بسته شده است.
ممکن است در بسیاری از موارد این شیوه مشکلی را به وجود نیاورد
اما به هر حال بهتر است ابتدا بدون فیلتر نورسنجی نموده و سپس فیلتر مورد نظر را ببندیم و ضریب افزایش نوردهی را اعمال نماییم،
این کار به خصوص در مورد فیلتر پولاریزه بسیار ضرورت دارد.

 

آشنایی با دوربین دیجیتال

آشنایی با دوربین دیجیتال

دوربین دیجیتال یک دستگاه الکترونیکی برای گرفتن عکس و ذخیره ی آن بجای فیلم عکاسی از حسگرهای حساس به نور استفاده می شود.
تصویر گرفته شده توسط  سنسور طی چند مرحله به حافظه ی دوربین فرستاده می شود.

دوربین دیجیتال

دوربین های دیجیتال از بسیاری جهات شبیه دوربین های فیلمی هستند.
تنها تفاوت مهم و بنیادی آن ها در قسمتی است که تصاویر روی آن ثبت می شود.
در یک دوربین دیجیتال تصاویر به جای آنکه بر روی سطح فیلم نقش بسته و ثبت شوند، روی یک قطعه الکترونیکی تشکیل می شوند
و پس از طی مراحلی به صورت فایل های دیجیتال ذخیره شده و قابل رؤیت خواهند بود.

از این عناصر الکترونیک که به آن حسگر با سنسور گفته می شود به دو شکل ساخته می شوند،
یک نوع آن سیماس CMOS و نوع دیگر آن سی. سی. دی CCD نامیده می شود.

تا چند سال پیش انواع حسگرهای سیموس CMOS فقط در دستگاه هایی استفاده می شد
که نیاز به کیفیت بالای تصویری نداشتند،
مثل در باز کن های تصویری، دوربین های مدار بسته و غیره و علت آن هم ارزان تر بودن آن ها و مصرف کمتر انرژی توسط این قطعات بود
و هر جا که نیاز به کبفبت بالاتری بود از سی سی دی ها CCD استفاده می شد.

اما چند سالی است که بعضی از سازندگان با تحولی که در سیموسها CMOS ایجاد کرده اند توانسته اند کیفیت های بسیار بالایی از آنها به دست بیاورند
و در حال حاضر در بسیاری از دوربین های گران قیمت دیجیتال از CMOS استفاده می کنند.
البته سی سی دی ها هم در ساخت بعضی از دوربین های دیجیتال به کار می روند
اما اشکال اصلی آنها گران تر بودن، پرحجم تر بودن و مصرف بیشتر انرژی است.

اما هر دو قطعه سیموس و سی سی دی از واحدهای بسیار کوچکی ساخته شده اند که نور را به جریان های الکتریکی تبدیل می کنند.
این واحدهای کوچک را پیکسل می نامند که ترکیبی است از کلمات Picture و Element به معنی تصویر و عنصر.

قدرت تفکیک

این دوربین چند مگاپیکسل است؟ این اولین سوالی است که معمولا در مورد یک دوربین دیجیتال پرسیده می شود.
تعداد پیکسل های موجود در حسگر دوربین دیجیتال قدرت تفکیک نامیده می شود
و معمولا بر حسب مگاپیکسل (میلیون پیکسل) محاسبه می شود.

بر خلاف تصور رایج باید بدانید که قدرت تفکیک مهم ترین عامل در کیفیت تصویر یک دوربین دیجیتال نیست.
قدرت تفکیک تنها تعیین کننده اندازه چاپی است که می توانیم از یک فایل دیجیتال به دست بیاوریم.
به عبارت دیگر اینکه یک عکس را تا چه اندازه میتوانیم بزرگ چاپ کنیم.
به عنوان مثال عکس های یک دوربین ۶ مگاپیکسل تا اندازه ۳۰*۴۰ سانتی متر و
یک دوربین ۱۲ مگاپیکسل تا اندازه ۱۰۰*۷۰ سانتی متر امکان بزرگ شدن تا اندازه مطلوب را دارد.
اندازه هر یک از این پیکسل ها بسته به نوع دوربین بین ۴ تا ۸ میکرون است. می بینید که پیکسل ها چقدر کوچک هستند،
به عنوان مثال در یک CMOS سیموس که اندازه آن ۲۲× mm۱۵ است ممکن است دوازده میلیون از آن ها را جای داد.

شباهت با نور خورشید

میدانید که نور خورشید از سه نور اصلی قرمز، سبز و آبی تشکیل شده است و سایر رنگ ها از ترکیب همین سه رنگ به دست می آیند.
پیکسل های یک حسگر دیجیتال با نظمی خاص هر کدام بخشی از این نورهای رنگی را ثبت می کنند.
بنا به دلایل فنی تعداد پیکسل های حساس به نور سبز دو برابر رنگ های قرمز و آبی است.

پس از ایجاد تصویر بر روی صفحه حساس یا همان حسگر هر کدام از پیکسل ها به نسبت میزان نور و رنگی که دریافت کرده اند،
جریان خفیفی ایجاد می کنند که پس از ارسال به یک پردازشگر و اعمال برخی اصلاحات به صورت یک فایل تصویری ذخیره شده
و در زمان نیاز قابل نمایش خواهند بود.

حسگرها

حسگرهای دیجیتال هم مثل فیلم در اندازه های گوناگونی ساخته می شوند.
در دوربین های دیجیتالی که مصرف عمومی دارند و به PS معروف اند حسگرها کوچک و در حدود ۸۷۶ میلیمتر هستند
و در دوربین های نیمه حرفه ای که APS نامیده می شوند در حدود ۲۲×۱۵ میلیمتر می باشند .

در بعضی از انواع حرفه ای آن نیز حسگرهایی به اندازه فیلم ۱۳۵ نصب شده است،
که به آنها فول فریم میگویند. فناوری حسگرهای دوربین دیجیتال بسیار پیچیده است و هنوز مراحل تکامل خود را طی می کند.

حساسیت و نویز

در عکاسی با فیلم هر چه حساسیت بالاتر برود، کیفیت تصویر کاهش می یابد.
در عکاسی دیجیتال هم با بالا رفتن حساسیت تصویر دچار افت کیفی می شود. این پدیده را در عکاسی دیجیتال نویز می نامند.
نویز به صورت دانه های رنگی در عکس خودنمایی می کند.
این پدیده هنگام عکسبرداری در محیطهای کم نور یا عکسبرداری در شب، به شکل نقاط ریز سفید در عکس پدیدار میشود.

وند در حدود ۲۲×۱۵ میلیمتر می باشند .

در بعضی از انواع حرفه ای آن نیز حسگرهایی به اندازه فیلم ۱۳۵ نصب شده است،
که به آنها فول فریم میگویند. فناوری حسگرهای دوربین دیجیتال بسیار پیچیده است و هنوز مراحل تکامل خود را طی می کند.

 

عکاسی خیابانی

عکاسی خیابانی

 

عکاسی خیابانی به طور گسترده ای به عنوان یک شیوه و سبک در جهت بیان مفاهیم،
تولید محتوا و تصویر و نحوه نگرش افراد به جامعه و اشخاص پذیرفته شده
و مورد توجه و اقبال گسترده مردم و جامعه عکاسی واقع گردیده
و به لطف پیشرفت تکنولوژی این رویکرد نمود بیشتری نیز پیدا کرده است.

قبل ازهرچیز لازم است قوانین مربوط به شرایط عکاسی در مکان های عمومی درهرکشوری را از طریق مراجع ذی ربط دریافت ومطالعه نمایید.
تا ضمن رعایت قوانین کشور و امنیت خود وحفظ حریم شخصی افراد جامعه، بتوانید تمرینات قید شده در کتاب را به تناسب شرایط و قوانین کشور اجرا نمایید

مقاله ی زیر مقدمه ای است پیرامون عکاسی خیابانی برگرفته از کتاب عکاسی خیابانی اثر” اریک کیم”

درباره ی نویسنده

اریک کیم بی شک یکی از مهم ترین و فعال ترین افراد در این زمینه است.
حضور فعال و قوی او در شبکه های اجتماعی گواهی بر میزان فعالیت حرفه ای این عکاس کره ای آمریکایی است.
او بارها و با صراحت مأموریت خود را فعالیت در زمینه عکاسی خیابانی و گسترش آن اعلام نموده است.
اریک کیم مطالعات بسیار عمیق و گسترده ای در زمینه عکاسی خیابانی و تاریخ آن انجام داده
و تمام این مطالعات و تجربیات را با زبان و بیانی بسیار روان و جذاب به علاقه مندان منتقل می کند.
وی با وجود فلسفه و بینش عمیقی که به عکاسی خیابانی دارد،
نوشته هایش فاقد اصطلاحات ثقیل و پیچیده است واز این رو برای عموم علاقه مندان عکاسی خیابانی بسیار کاربردی و جذاب است.

 

ظاهرا این نوع عکاسی  با زندگی اریک کیم عجین شده است زیرا آن را نوعی شیوه زندگی می داند.
در واقع او عکاسی خیابانی را زندگی می کند و در آن نفس می کشد.
این رویکرد باعث شده منبع باز او روزبه روز گسترش بیشتری پیدا کند.
نگرش و فلسفه او به عکاسی خیابانی دارای روح و عمقی زنده و تجربه شده است.
وی در بخشی از کتاب، نگاه معنادار و عمق علاقه اش به آن را چنین بیان می کند:

“عکاسی خیابانی برای من فقط عکاسی نیست. این یک روش زندگی است.”

 به من شانس ماجراجویی بیشتر را می دهد، به من کمک می کند تا زیبایی دنیوی و عادی را درک کنم.
به من کمک می کند تا احساساتم از دنیا را از طریق عکس هایم شرح دهم.
باعث می شود من احساس سرزندگی کامل تری کنم.

کلیات عکاسی خیابانی

 

  چه بخواهیم عکاسی را به عنوان رویکردی هنرمندانه در نظر بگیریم یا از آن در جهت ارائه یک مستند خبری و اجتماعی استفاده کنیم و یا حتی از آن به عنوان وسیله ای برای تفریح و سرگرمی بهره ببریم،
ناگریز پذیرش هر کدام از این رویکردها و بهره مندی ها شامل تعاریف، زمینه ها، اجرا و مشخصه های مربوط به خود هستند.

عکاسی خیابانی چیست؟

در حال حاضر تمام پاسخ هایی که به این سال داده شده است را ندارم،
اما تلاش میکنم یک نتیجه گیری منطقی، بر اساس معنایی که از «
عکاسی خیابانی» درک می کنم، برسم؛
لذا این مقاله را به عنوان تلاشی برای بازتاب فهم نظرات شخصی ام در نظر بگیرید
و امیدوارم با بهره گرفتن از نظرات و دیدگاه های من، بتوانید به نتیجه گیری و دیدگاه شخصی خودتان برسید.

عکاسی خیابانی چه نیست؟

من باور دارم که اغلب، بهترین راه برای تعریف یک مفهوم، مشخص کردن چیزهایی است که در تعریف آن مفهوم مورد نظر نمی گنجد.
برای مثال، ما نمی دانیم چه عواملی باعث شادی ما می شود،  اما به خوبی می دانیم چه عواملی شادی را از ما میگیرد؛
عواملی مانند طی کردن مسیر رسیدن به محل کار در آغاز صبح، داشتن رئیس بیش از حد سختگیر، و غیره.
بنابراین به زبان ساده، جستجوی شادی، اجتناب از ناخشنودی است.

با توجه به آنچه که بیان شد، بحث خود را با تشخیص آن چیزهایی که به اعتقاد من «عکس خیابانی» نیست،
آغاز می کنم و برای این منظور، به بررسی دو ژانر محبوب که دقیقا مخالف روح این نوع عکاسی است، می پردازم.

۱. عکاسی منظره 

اگر من عکسی از یک درخت، آب و یک غروب خورشید را ببینم آن را به عنوان «عکس خیابانی» در نظر نمی گیرم،
چراکه موضوع اصلی در عکاسی منظره، طبیعت است؛
بنابراین من احساس می کنم در عکاسی خیابانی به وجود یک عنصر “شهری” نیاز است.

۲. عکاسی استودیویی

عکاسی استودیویی ژانر دیگری است که آن را نیز به عنوان عکاسی خیابانی در نظر نمی گیرم،
زیرا طبیعت عکاسی استودیویی برخورداری از موارد از پیش تصور شده زیادی است که رویکرد آن را اندکی مصنوعی میکند.
در این نوع عکاسی، مدل،آرایش، مو، پس زمینه وغیره همه در کنترل عکاس، گریمور و نورپرداز است
و این طبیعت دستکاری شده و قابل پیش بینی، در تقابل با عکاسی خیابانی است که نیاز به اجزاء خودانگیخته و غیرقطعی دارد.

عکاسی خیابانی باید بی هوا باشد. به گمانم این تصور چالش برانگیزترین بخشی است که در این مقاله مطرح می شود.
من معتقد نیستم که این نوع عکاسی باید بی هوا باشد.
ممکن است بهترین عکس های خیابانی بدون اطلاع سوژه و بی هوا گرفته شده باشند
اما فکر نمی کنم که این عامل تنها عنصر ضروری باشد. 

عکاسی به روش ویلیام کلین

“ویلیام کلین” با این روش تحریک، سوژه هایش را به چالش کشیده است.
اما چطورعکس ها می تواند واقعی و معتبر باشد وقتی او به سادگی به سوژه هایش می گوید چه کاری انجام دهند؟

کلین به ما این گونه پاسخ می دهد که با وجود آنکه خود او سوژه هایش را برای بروز دادن یک واکنش یا قیافه خاص تحریک کرده است
اما در نهایت این سوژه ها بودند که چنین واکنشی نشان دادند.
به عنوان مثال به عکس زیر توجه کنید که عکسی بی هوا نبوده:

این عکس یکی از برجسته ترین و نمادی ترین عکس های ویلیام کلین است.
در این عکس بچه ای با تفنگ و با نگاهی سرشار از خشم و شرارت، اسلحه اش را مستقیما به سمت عکاس نشانه رفته است.
ممکن است این عکس به اندازه کافی بی هوا به نظر برسد اما در قاب بعدی که ویلیام کلین با ما به اشتراک می گذارد،
می بینیم که کودک می خندد و کاملا از حضور عکاس آگاه است.

از ویژگی های جالب توجه این کتاب،
می توان به انتقال تجربیات به زبانی ساده، برای تبدیل شدن شما به یک عکاس خلاق و آشنا با اصول اشاره کرد
که باعث می شود تنها با یک موبایل و بهره گیری از نور و سوژه مناسب عکاسی ارزان را تجربه کنید. به یاد داشته باشید برای فروش خوب در فروشگاه های اینترنتی یا مارکت پلیس هایی مثل فروشگاه دیجی کالا داشتن عکس خوب وجه تمایز کالای شما با سایرین می شود.

به طور کلی، در این کتاب با عنوان «مقدمه ای بر عکاسی خیابانی» به نوعی، نگاه و مقدمه ای است

شامل تعاریف مختصری از عکاسی خیابانی و در واقع مقدمه ای بر نحوه کار و تکنیک ها و روش های اجرای کار عکاسی خیابانی است.
امروزه دسترسی به عکس های این اساتید به راحتی صورت میگیرد
اما گرفتن عکسی هم سطح، متفاوت و یا مشابه با کارهای این بزرگان و پا گذاشتن در جای پای آنان،
بسیار دشوار، و از طرفی نیازمند بررسی آثار آنها، دانش، خلاقیت، پشتکار، تجربه و همچنین نگاهی متفاوت است.

 

بزرگان عکاسان خیابانی

 در عکاسی خیابانی عکاسان صاحب سبک و بسیار معروفی فعالیت نموده اند؛ از هنری کارتیه برسون فقید گرفته تا مارتین پار، ویویان مایر، دیان اربوس، الکس وب، بروس گیلدن و بروس داویدسون و گری وینوگراند.
امروزه دسترسی به عکس های این اساتید به راحتی صورت میگیرد
اما گرفتن عکسی هم سطح، متفاوت و یا مشابه با کارهای این بزرگان و پا گذاشتن در جای پای آنان، بسیار دشوار و از طرفی نیازمند بررسی آثار آنها، دانش، خلاقیت، پشتکار، تجربه و همچنین نگاهی متفاوت است.

 عکاسان بسیاری سعی کرده اند به عکاسی خیابانی هویت و معنای تازه ای ببخشند
و بعضی نیز در جهت توضیح مفاهیم این نوع عکاسی تلاش های فراوانی صورت داده اند.
آنان زمان بسیار زیادی را صرف گرفتن عکس و کسب تجربه کرده
و عکس های بی شماری را در فضای مجازی و نمایشگاه ها و یا در قالب کتاب ارائه داده اند.
در این میان عده ای نیز تلاش نموده اند
تا سبک و تجارب ویژه خود را با استفاده از شیوه های متفاوتی نسبت به دیگران،
مانند وبلاگ، فیلم، رسانه ها و شبکه های اجتماعی، با مخاطبان خود به اشتراک گذارند
و برای معرفی و آموزش آن به علاقه مندان اقدام کرده اند.

 

 

عکاسی چیست

عکاسی چیست

 

جیمز الکینز در کتاب عکاسی چیست؟ با همان لحن تحریک کننده و تأثیرگذاری به بررسی قدرت شگفت انگیز و فریبنده ی عکاسی می پردازد که نقاشی رنگ و روغن را در کتاب پرفروش نقاشی چیست مورد بررسی قرار داده است.

مقاله ی زیر برگرفته شده از کتاب عکاسی چیست اثر “جیمز الکینز “ است.

یادداشت ناشر کتاب 


این کتاب که به طیف و تعداد حیرت انگیزی از تصاویر مزین شده،
نشان می دهد که آن چه به عکاسی قدرتی منحصر به فرد می بخشد
توانایی آن برای بیان دشواری(از دشواری های مادی گرفته تا روانی، هیجانی) دیدن است.

علقه های عکاسی 

به گمانم انگیزه نگارش بخش عظیمی از متون حاضر در زمینه عکاسی، علقه های سه گانه هستند:

  1. اولین این علقه ها، نحوه ی رویکرد عکاسان شهیر پیکره ی انسان به عکاسی معاصر به مثابه یکی از هنرهای زیباست.
    این ادبیات شامل متونی از وال، مایکل فربد ، دیرمود کاستلو و شماری از روزنامه نگاران منتقد و نویسندگان سفارش بگیر است.
    آن چه برای این افراد اهمیت دارد عبارت است از مدرنیسم، نظام حاکم بر گالری ها، بازار هنر و موقعیت عکاسی به مثابه یکی از هنرهای زیبا.

 ۲. علقه ی دوم اهمیت اجتماعی عکاسی است،
موضوعی که گروهی از نویسندگان و حتی ویلیام ولمان رمان نویس را به خود جذب کرده است.
آن چه برای این نویسندگان اهمیت دارد موارد استفاده ی عکاسی
به عنوان یک عامل پیوند دهنده ی اجتماعی، شاهدی بر جنگ، آیینه ای در برابر طبقات متوسط،
رسانه ای برای ساخت های نژاد و جنسیت، ابزاری سیاسی و یکی از عوامل اصلی تعیین کننده ی فرهنگ بصری ماست.

 

۳ . عقله سوم نحوه ی ضبط جهان توسط عکاسی است.
نویسندگانی که دغدغه ی این موضوع را دارند در این باره می اندیشند که عکاسی چگونه برای ما خاطره می سازد،
چگونه گذشته را در خود حفظ می کند، چه طور واقعی به نظر می رسد،
چه طور زمان را ضبط میکند و چگونه زندگی دیگران را به ما نشان می دهد. از نظر این نویسندگان، که بسیاری شان فیلسوف هستند،
موضوعات اصلی عکاسی بازنمایی، زمان، خاطره، دیرش، حضور، عشق، فقدان، سوگواری و نوستالژی هستند.

کتاب کوچک (اتـاق روشـن)

سی سال از زمانی که رولان بارت، «کتاب کوچک» خود با عنوان “اتاق روشن” را منتشر کرد می گذرد.
در سال هایی که از پس آن آمدند عکاسی به بخش مهمی از بازار هنر جهانی
و به موضوعی متداول در گروه های دانشگاهی تاریخ و فلسفه ی هنر تبدیل شده است.
از آن زمان تاکنون حجم هنگفتی از نوشتار حول موضوع عکاسی و همچنین تاریخ، نظریه، نقد و انجام عملی آن شکل گرفته است.

خواندن «کتاب کوچک» به طور گسترده در کلاس های درس تکلیف می شود
و منتقدان، تاریخ دانان و هنرمندان در طیف حیرت انگیزی از متون منتشر شده از آن یاد می کنند.

اتاق روشن در کتاب حاضر هم قربانی شده و هم برای آن حکم سنگ محک را دارد،
هم در حاشیه قرار گرفته و هم الگوی آن است. ارجاعات مستقیم به آن گذرا و مختصرند،
واین درحالی است که محتوای آن به تفصیل مورد تعمیق قرار گرفته است.
این کتاب در یک نظر به شدت دانشمندانه به نظر می رسد،
و در نظر بعدی گویی چنان از شکوه و تجمل دانشگاهی رهاست که خواننده را سرحال می آورد.
این کتاب بخشی از تاریخ نظریه ی هنر پس از جنگ به شمار می رود
و با وجود این همچنان به عنوان منبعی برای کسب بصیرت عکاسانه مورد استفاده قرار می گیرد.

اتاق روشن

اتاق روشن نیز مانند نویسنده اش، به تازگی مادرش را از دست داده بود، دچار عدم تعادل است،
در یک صفحه موعظه می کند و در صفحه ی بعد ناگهان به یک منظومه ی احساساتی یا گفت و گوی نویسنده با خودش تبدیل می شود؛
جایی واضح و روشن سخن می گوید و سپس بلافاصله تقریبا غیر قابل فهم می شود؛
در جایی دیگر متین و آرام است و سپس تقریبا از فرط اندوه به زوال عقل گرفتار می آید.
متن ابتدا خواننده را زخم می زند و سپس با نثر زیبا تلاش می کند تا زخم هایی را که وارد آورده تسکین دهد.

فکر می کنم واجب است که با کتاب کوچک وعجیب وغریب بارت بنشینیم و برای جذب و درک محتوای آن وقت بگذاریم،
نقاط مبهمش را در نظر بگیریم، ببینیم چه چیزهایی را رد می کند و چه چیزهایی را می پذیرد.  

اتاق روشن وجه غیر انسانی و عاری از هیجان عکاسی را پنهان می کند. موضوع عکاسی تنها نور و حرمان و گذر زمان نیست.
عکاسی درباره ی چیزی سخت تر از این هاست. من بر این باورم که عکاسی نوعی درد متداوم تر، کم رنگ تر و غیرشخصی تر به ما ارزانی داشته است.
عکس ها بارها و بارها آدم ها را وا داشته اند تا جهان را به شیوه ای ببینند
که لازم نبوده یا نمی خواسته اند ببینند. چیزهایی که دوست نداریم ببینیم یا نامی برشان بگذاریم…..

آشنایی با ابزار عکاسی

آشنایی با ابزار عکاسی

عکاسی نیز همچون دیگر هنرها و علوم، نیاز به ابزار و تجهیزات خاص خود دارد.
برخی از ابزارها در ایجاد عکس نقش اساسی دارند و نبود آن‌ها فرایند عکسبرداری را ناممکن می‌سازد و بعضی دیگر به عکاس کمک می‌کنند تا علاوه بر سرعت عمل و صرفه‌جویی در زمان، تصویر بهتری را نیز ثبت کند.

ابزار عکاسی

  1. دوربین دیجیتال
  2. دوربین آنالوگ
  3. فیلم
  4. لنز
  5. مبدل
  6. فیلتر
  7. فلش
  8. پایه

دوربین دیجیتال

دوربین دیجیتال یک دستگاه الکترونیکی است که برای گرفتن عکس و ذخیرهٔ آن بجای فیلم عکاسی از حسگرهای حساس به نور معمولاً از نوع CCD یا CMOS استفاده می‌کند و تصویر گرفته شده توسط سنسور طی چند مرحله به حافظهٔ دوربین برای استفاده فرستاده می‌شود.
در دوربین های دیجیتال میتوانید کنترل و تنظیم کنید که عکس چگونه بیوفتد و بعد از گرفتن عکس بتوانید مستقیما عکس را ببینید،
روی آن کار کنید و تغییراتی اعمال کنید و یا آنها را چاپ کنید.

مزیت دوربین های دیجیتال

  • هزینه کمتر نسبت آنالوگ از جهت خرید فیلم و ظاهر کردن عکس
  •  مقدار خطای کمتر
  •  عکسبرداری متوالی
  •  درصد ریسک پایین از جهت سوختن عکس

دوربین آنالوگ

دوربین آنالوگ طی سالیان طولانی از وضعیت ابتدایی خود که همان اتاق تاریک بود، تکمیل و به حالت فعلی درآمده‌است.
لنز آن دوربین‌ها کاملاً ابتدایی و انحراف خطی شدید و سایه یا تاریکی در گوشه‌ها داشتند.
یکی دیگر از مهمترین قسمت های دوربین عکاسی مسدود کننده یا شاتر است که زمان تابش نور بر سطح فیلم یا حسگر را کنترل می کند.
چون اولین دوربین‌ها فاقد مسدودکننده و دیافراگم بودند کم کم جای از محبوبیت آنها کاسته و جای خود را به دوربین های دیجیتال داد.

فیلم

نواری از جنس ماده ای نرم، شفاف و کم ضخامت که از فیلم پایه ای تشکیل شده که یک روی آن به امولسیونی آغشته است.
در گذشته برای فیلم های سینمایی، فیلم پایه اصلی از جنس نیترات سلولز بود،
اما این ماده قابلیت اشتعال بسیار زیادی داشت ودر ضمن خیلی زود تجزیه و فاسد می شد.
از سال ۱۹۵۰ به بعد، فیلم پایه استات سلولز (تری استات) به بازار آمد، که قابلیت اشتعال آن کمتر و دوام آن نیز بیشتر بود.
امروزه همچنین در برخی از فیلم های سینمایی از فیلم پایه استار استفاده می شود که از پلی استر ساخته شده و بادوام تر از تری استات است ،
اما هزینه آن نیز به مراتب بیشتر است.
لازم به ذکر است که در فیلم هایی که صدا را نیز ضبط میکنند ، حاشیه ای باریک با نام حاشیه صدا وجود دارد ، که در کنار نوار تصویر قرار می گیرد.

لنز

لنز، چشم دوربین عکاسی است. ساختار لنز به گونه‌ای است که به پرتو‌های نور ورودی نظم می‌بخشد.
دوربین عکاسی بدون لنز هم می‌تواند ثبت تصویر انجام دهد ولی مشکل این است که هیچ تصویر واضحی به دست نمی آید.
کیفیت دوربین های عکاسی بیشتر به لنز بستگی دارد تا دوربین.

بین مجموعه‌ای از عدسی‌هاست.
کیفیت، جنس و چیدمان عدسی‌ها در کنار هم، قیمت لنز دوربین را رقم می‌زند.
در فعالیت‌های عکاسی خرید یک بدنه دوربین عالی به تنهایی باعث کیفیت عکس ها نمی‌شود و این بدنه دوربین نیاز به تجهیز شدن به ادوات مختلف از جمله لنز دارد تا بتواند از پس ماموریت‌های مختلف عکاسی به درستی بر آید.

 مبدل

در برخی دوربین‌ها نمی‌توان لنز را عوض کرد و در نتیجه، بزرگنمایی لنز محدود به بزرگنمایی اولیهٔ دوربین عکاسی خواهد بود.
در این دوربین‌ها امکان تعویض لنز وجود دارد ولی هزینهٔ آن زیاد است.
روش دیگر این است که برای تغییر محدوده بزرگنمایی و فاصله کانونی از مبدل استفاده کرد.
مبدل‌ها انواع مختلف و کارکردهای گوناگونی دارند.
مبدل ها برای تنظیم فاصله بین لنز و دوربین و لنز و عدسی استفاده می شوند.

فیلتر

فیلترها که معمولا از جنس شیشه و گاهاً در مدل‌های کم کیفیت‌تر از جنس رزین و پلاستیک ساخته می‌شوند
در تمامی انواع، یک هدف اصلی دارند و آن اثرگذاری بر روی حجم نوری است که به سنسور دوربین شما وارد می‌شود.
بطور مثال فیلتر UV دامنه‌ی فرابنفش موجود در نور را فیلتر کرده و بر روی آن اثر می‌گذارد.
البته برخی از دوربین‌های جدید، بصورت داخلی دارای این فیلتر می‌باشند همین موضوع در رابطه با فیلترهای پلاریزه نیز صادق است.
این فیلتر نیز با کاهش انعکاس نور، آبی آسمان و دریای فوق‌العاده شفاف‌تر و شارپ‌تری را به شما ارائه می‌دهد.

فلاش

کار با فلاش، برای آنهایی که به صورت حرفه ای کار می کنند، می تواند بسیار مفید باشد.
کار با فلاش، می تواند هیجان انگیز و سخت یا ترسناک به نظر بیاید.
گاهی اوقات نیز می تواند این سه مورد را همزمان با هم دارا باشد.
فلاش یک منبع نور کوچک قابل حمل است که می‌تواند نوری قوی برای یک چندم ثانیه از خود بیرون دهد.
از این ابزار زمانی که نور محیط کم و یا نور محیط ترکیب خوبی به وجود نمی آورد استفاده می شود.

پایه

یکی از موارد، استفاده ی به جا و مناسب از سه پایه می باشد.
بعضی ها به اشتباه فکر می کنند که افراد بی تجربه برای تسلط بیشتر از سه پایه استفاده میکنند
این درحالیست که باید بدانید، برای بعضی از عکس برداری‎های حرفه ای ، وجود سه پایه در عکاسی ضروری و لازم است.
برای فیلم برداری های طولانی مدت، وجود سه پایه بتواند مفید واقع شود.
پایه ها معمولا در ثبت شکفتن گلها و یا ثبت حرکات ستارگان کمک شایانی به ما میکنند.

۹ اشتباه رایج در استراتژی بازاریابی محتوا

۹ اشتباه رایج در استراتژی بازاریابی محتوا

استراتژی بازاریابی محتوا  یکی از موثرترین استراتژی های بازاریابی است که از نظر هزینه و دسترسی امروزه گزینه اول دیجیتال مارکتینگ است. تمام مواردی که برای تولید محتوا لازم دارید این است که با یک روند مناسب مثلا چندین بار در هفته چندین مقاله بنویسید و آن را منتشر کنید. استادانه تولید محتوا کنید ، جست و جوی بهینه داشته باشید، محتوا به شدت بصری و کاربر محور باشد. بازاریابی محتوا یک روش کاربردی دیجیتال مارکتینگ های مدرن است اما انجام آن کار ساده ای نیست و در آینده چالش برانگیزتر هم می شود.

در مقاله ی زیر ۹ اشتباه رایج استراتژی بازاریابی محتوا بیان شده است.

9 اشتباه رایج

اشتباه ۱ : محتوای عالی تولید نکنید

شما باید بهترین تلاش خود را انجام دهید و برای محتوای تولید شده بسیار وسواس داشته باشید مهم نیست محتوای شما کجا منتشر شده یا شما چه نویسنده خبره ای هستید، اگر ضعیف بنویسید بدانید محتوای ضعیف به خوبی درک نمی شود و اگر خوش شانس باشید گوگل به سادگی صفحه رادر سندباکس قرار داده و یا آن را در صفحه ی ۴۹ از نتایج گوگل  دفن میکند. به طور صادقانه اگر کسی متن ضعیف شما را نخواند خیلی بهتر است از اینکه آنرا بخواند و بخاطر ضعیف بودن و موجبات شادی دوستانش بخواهد آنرا به اشتراک بگذارد.
در صورتیکه مطلب شما خوانده شود خواننده ی آن نمیتواند استفاده ی زیادی از آن کند.

خواننده ای که با مشکلات دستوری و گرامری مواجه شود به جای تمرکز کردن روی محتوا و لذت بردن از آن روی مشکلات آن تمرکز می کند. به احتمال زیاد این فرد در خدمات آنلاین شما اشتراک نمی گیرد و یا از خدمات شما استفاده نمی کند یعنی کلا هر چه ریسیده اید پنبه خواهد شد.

محتوای متنی بهتر و کاملتر نتیجه ی بهتری خواهد داشت برای بهبود محتوا چند نکته باید واضح و روشن باشد :

  • داشتن سبک یکنواخت و ماندگار در طول نوشتار
  • عاری بودن از غلط املائی
  • دارای تصاویر مرتبط
  • پیدا کردن مشکلات و ابهامات و بهبود بخشیدن به آن
  • در الویت قرار دادن افزایش کیفیت محتوا و رها نکردن آن  بعد از انتشار به حال خود

بهترین محتوا

اشتباه ۲ : محتوای کاربردی تولید نمی کنید

به یاد داشته باشید نوشتن یک مقاله ی خوب یک بحث است اما نوشتن درباره موضوعی کاربردی موضوعی دیگر. اگر مقاله شما مشکلی را حل نمی کند یا سئوالی را پاسخ نمی دهد
بهتر است اصلا آن را ننویسید .

چگونه سودمندی مطالب خود را بهبود می بخشید ؟

  • با کاربران خود در ارتباط باشید و از آن ها بپرسید چه بنویسیم
  • با بررسی لیست جستجوی کاربران در سایت شما سئوالاتی که با آنها درگیر هستند را شناسایی کنید
  • در پایین مقالات خود بخشی را برای درج نظرات کاربران تعبیه کنید و پاسخ آن ها را با شرح کامل به متن مقاله خود اضافه کنید

اشتباه ۳ : اگر به جای آموزش به فکر فروش هستید

به یاد داشته باشید تمرکز بازاریابی محتوا اول آموزش و دوم فروش است. در حالت ایده ال نباید تا انتهای مقاله و یا ویدئو که برای آموزش گذاشته است به معرفی خود و یا شغل تان بپردازید. هدف این است که به خواننده ی خود بیاموزید که چگونه یک مشکل را حل کند پس تا انتهای انتقال مطلب و جلب رضایت او هرگز حرفی از خودتان به زبان نیاورید و نگران ندیده شدن نباشید .
به عنوان مثال اگر خواننده ی مقاله یا بیننده ی ویدئو بخواهد بداند که چگونه باتری ماشین را تعویض کند بدون حاشیه رفتن باید اصل کار را بصورت دقیق و با تمام جزئیات به او معرفی کنید.

به یاد داشته باشید رقبای شما در حال تولید همین آموزش ها با کیفیت بهتر هستند

اشتباه ۴ : دانش کافی درباره موضوع محتوا ندارید

هنگام ایجاد محتوا برای بازاریابی یک محصول و یا ارائه خدمات، باید بدانید در مورد چه چیزی صحبت می کنید برای اینکه اطمینان حاصل کنید که می دانید در مورد چه چیزی می خواهید صحبت کنید باید در آن تجارب زیادی کسب کرده باشید و اطلاعات لازم در آن زمینه را داشته باشید تا به حد کافی برای مخاطبان خود قابل اعتماد باشید. اگر به تنهایی قادر به انجار این کار نیستید می توانید از افراد معروف در آن زمینه بخواهید تا شما را تائید کنند و این تائیدیه ها را در صفحه خود منتشر کنید.

اشتباه ۵ : شما هدفی از انتشار محتوا ندارید

هدف گذاری محتوا

آیا طرح خاصی برای محتوای بخصوصی که می خواهید برای شرکت خود منتشر کنید دارید؟
به عنوان مثال باید بدانید که جدیدترین ویدئوهای شما می خواهید از طریق شبکه های اجتماعی به سرعت ویروسی شود یا برای یک صفحه فرود (Landing Page ) باشد.

اگر هدف ویدئوی وایرال و  ویروسی شدن باشد باید ویدئویی ساخته شود که خوش ساخت تر، فعال تر و پر جنب و جوش تر باشد تا مردم را به فکر وادارد تا بخواهند در مورد آن صحبت کنند و به آسانی و راحتی آن را به اشتراک بگذارند و اگر محتوای مورد نظر شما برای صفحه محصول و یا سایت شرکتی باشد بیشتر باید روی آنچه که برای فروش دارید تمرکز کنید.

اشتباه ۶ : بی توجهی به محتوای همیشه سبز

شاید بدتان نیاید محتوای شما هم برای امروز و هم آینده ارزشمند و مفید باشد. یک محتوا میسازید و سال ها از بازخوردهای افراد لذت میبرید. می گویید نمی شود ؟ نداریم ؟ آیا آموزش تایپ کردن چیزیست که مدام تغییر کند؟ ولی آموزش نرم افزار ورد ۲۰۱۹ چطور؟
محتوای همیشه سبز هر محتوایی است که یک نمای کلی در مورد یک موضوع را ارائه می دهد که اطلاعات آن از ده سال گذشته تا به امروز یا امروز تا تا آینده صحیح باشد.

یک مثال دیگر می تواند مقاله ای در مورد زمین باشد که می گوید این سیاره ی سوم  از خورشید است و ۳۶۵ روز طول می کشد تا یک دور کامل بدور خورشید بچرخد  این حقایق هر زمانی که تصمیم به منتشر کردن آنها را گرفتید هیچ گاه تغییر نمی کنند و همواره دقیق هستند. چنین محتوایی بسیار ارزشمند هستند و ارزش کار زیادتری دارند زیرا میتوان امروزه در یک پست وبلاگ ، کتاب الکترونیکی و در آینده به عنوان بخشی از یک وبینار و یا بعنوان محتوای رسانه های اجتماعی هفته ها، ماه ها و یا سال ها از آنها استفاده کرد.

محتوای همیشه سبز یا EverGreen Content این امکان را میدهد تا مشتریان را بازاریابی کنید و احتمالا بدون نیاز به صرف وقت و هزینه برای مطالب جدید از همان منبع درامد زایی داشته باشید.

اشتباه ۷ : آنچه خود می خواهید را بگویید نه آنچه مخاطبتان می خواهد بشنود

این یک واقعیت است که همه ما دوست داریم درباره انچه مورد علاقه ماست صحبت کنیم ولی در دنیای تجارت بهتر است ببینیم مخاطب ما کیست و دوست دارد جه بشنود یا بخواند هنگام ایجاد محتوا با هدف نهایی از بازاریابی یک کالا یا ارائه خدمات باید مخاطب هدف خود را بشناسید .فهم مخاطبان و مورد هدف قرار دادن آنها بسیار مهم است برای یک کمپین موفقیت آمیز در بازاریابی محتوا ابتدا باید مخاطبان خود را شناسایی کنید و بفهمید چه مواردی موردنیاز است سپس اقدام به ایجاد محتوا کنید

استراتژی محتوا

برای اینکه بیشترین بازدهی را داشته باشید. فکر کردن به ایجاد محتوای مورد پسندمخاطبان باعث می شود که بروی تولید محتوای خاص و دوست داشتنی متمرکز شوید و در نهایت این سطح از محتوا باعث متمرکز و افزایش خلوص مشتریان بالقوه خواهد شد.

اشتباه ۸ :محتوای شما از کانال نامناسب منتشر شود

بازاریابی محتوای خود در شبکه های اجتماعی بهترین و ارزانترین راه برای در معرض دید قرار گرفتن است. حتما می دانید که شبکه های اجتماعی مختلف خاطبان خاص خود را دارند در ایران اینستاگرام کاربران عمومی را دارد توییتری ها بیشتر کامپیوتری هستند و فعالان شبکه لینکدین بیشتر افراد فعال در حوزه کسب و کار هستند و مخاطبان ایرانی فیس بوک بیشتر ایرانی های مقیم خارج هستند و البته که در همین اینستاگرام ماهیت هر صفحه با هم تفاوت دارد.

اشتباه ۹ : عدم بهینه سازی محتوا با سئو

غالبا بازاریابان محتوا و سئو کارها در رابطه با چگونگی مشکلات رشته ی خود دارای اختلاف نظر هستند. سئو همان چیزی است که میتواند کاهش هزینه ی تلاش مشتری برای پیدا کردن شما کمک کند. با این حال سئو بیشتر استفاده از کلمات کلیدی یا عبارات مترادف با موضوع محتوا به امید رسیدن به مکان بالاتر در نتایج موتور جست و جو (SERP)  است .
شما باید صفحه اول موتورهای جستجو را نشان کنید. یک ضرب المثل گوگلی میگه اگر رازی دارید که میخواهید کسی از آن با خبر نشود آن را در صفحه دوم گوگل دفن کنید!

پس برای گرفتن بازخورد از محتوای خود حتما باید آن را با تکنیک های سئو بهینه کنید علاوه بر این شما حتی باید بدانید که چگونه محتوا را برای توییتر،فیس بوک و سایت های اجتماعی دیگر بهینه سازی کنید.
با این کار می توانید با بیشترین صرفه جویی در هزینه تبلیغات شانس خواندن محتوای خود و در نهایت  شانس فروش آنچه که باید بفروشید را افزایش دهد .

نتیجه گیری

بازاریابی محتوا یکی از موثرترین ، مقرون به صرفه ترین راه های فروشین کالا و ارائه خدمات است که اگر بدرستی انجام شود شما را شگفت زده خواهد کرد. با ایجاد محتوا افراد می توانند با آن ارتباط برقرار کنند،
از آن بیاموزند و با دیگران به اشتراک بگذارند و شانس مشاهده شدن به عنوان یک منبع معتبر در صنعت خود را افزایش دهید. اگر این محتوا را با هدف گسترش کسب و کار خوب مطالعه کردید ولی مایل نیستید راه های پر فراز و نشیب بازاریابی محتوا را خودتان انجام دهید محموعه “بسپارید” با انواع خدمات دیجیتال مارکتینگ آماده است تا به اصولی ترین شیوه شما را در میان همکاران خود مطرح کند.

 

 

 

 

۱۰نوع پرطرفدار بازاریابی محتوا

۱۰نوع پرطرفدار بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا به یکی از قدرتمند ترین استراتژی های بازاریابی دیجیتال برای مشاغل در هر اندازه و صنایع مختلف تبدیل شده است .
بازاریابی محتوا با هدف ایجاد ارتباط با کاربر آغاز شده و در ادامه به دنبال تبدیل آن به مشتری است .
تدوین استراتژی صحیح برای بازاریابی محتوا می تواند علاوه بر جذب کاربر به فروش بالا کمک کند .
وقتی تصمیم به تدوین راهبرد و استفاده از بازاریابی محتوا برای پیشرفت و رشد شغلی و کسب خود بگیرید
انتخاب تولید محتوای مناسب از بین انواع آن کاری دشوار است .
در مقاله ی زیر ۱۰ نوع برتر بازاریابی محتوا با توجه به شغل شما و تناسب  آن با تولید محتوای مرتبط و مورد نظر با کسب و کار شما می پردازد .

۱. وبلاگ ها

یکی از محبوب ترین انواع بازاریابی محتوا برای مشاغل کوچک وبلاگ نویسی است .

وبلاگ ها یکی از بهترین راه ها برای بهبود سئو و هدایت بیشتر به سایت شما از موتورهای جست و جو هستند و ترافیک بیشتری از گوگل می توانید دریافت کنید .
طبق گفته ی forbes وب سایت هایی که دارای وبلاگ هستند ۴۳۴% صفحات فهرست بندی شده ی بیشتری از وب سایت هایی که وبلاگ ندارند را دارا هستند .
سایت ها با وبلاگ هایی که دارای کلمات کلیدی هستند شانس بیشتری دارند که در هنگام جست و جو در موتورهای جست و جو مانند گوگل در صفحه ی اول جست و جو قرار گیرند .

وبلاگ نویسی نه تنها به بهبود بهینه سازی موتور جست و جوی شما کمک میکند بلکه راه خوبی برای برقرای ارتباط با مشتریان است .
اگر می خواهید از وبلاگ نویسی برای بهبود بازاریابی محتوا و رشد کسب و کار خود استفاده کنید
باید استراتژی مشخصی در انتخاب موضوع و تولید محتوا و کلمات کلیدی موثر داشته باشید .
با انجام تحقیق در مورد اینکه مشتریان برای جست و جوی محصولی که مشابه محصول شماست
از چه کلمه ی کلیدی استفاده میکنن در هنگام جست و جوی محصول مورد نظر

 

۲. فیلم ها

امروزه کاربران بیشتر از گذشته محتوای ویدئویی تماشا می کنند
یک سوم کل فعالیت های آنلاین صرف تماشای محتوای ویدئویی می شود .
این واقعیت باعث می شود که فیلم مهمترین نوع بازاریابی محتوا برای دستیابی و درگیر کردن کاربران هدف باشد .
ویدئو یک تاکتیک بازاریابی با محتوا عالی برای مشاغل کوچک است .
طبق گفته ی Bright Cove فروشندگانی که برای معرفی محصولات خود از فیلم استفاده می کنند به طور متوسط ۱۵۷% افزایش ترافیک موتورهای جست و جو را نشان می دهند.

ویدئو همچنان به افزایش زمان صرف شده ی کاربران در سایت کمک می کند.
مصرف کنندگان قبل از خرید محصول اقدام به دیدن ویدئو  درباره ی محصول می کنند
در نتیجه فیلم ها تا حد زیادی بر تصمیم مشتریان برای خرید محصول تاثیر می گذارد .
اگر برای معرفی یا ارائه کسب و کار خود تصمیم به استفاده از ویدئو دارید باید در نظر بگیرید چه نوع محتوا و مضامینی بیشتر مورد توجه مخاطبان شما قرار دارد
و با تمرکز بر آن موضوعات می تواند به جذب مصرف کنندگان در مرحله ی آگهی کمک کند .

۳. اینفو گرافیک

اینفو گرافیک به صاحبان مشاغل و کسب و کار کمک می کند تا مخاطبان خود را آموزش دهند و اطلاعات مفیدی را  ارائه دهند که برای مشتریانو خریداران با ارزش باشد .
این بازاریابی محتوای بصری به بینندگان کمک می کند تا داده هایی از قبیل آمار را بهتر تجسم  کنند
اگر برای معرفی کسب و کار و ارائه محصولات خود از اینفو گرافیک برای جذب مخاطب استفاده میکنید باید در نظر بگیرید که چه مباحثی برای این قالب مناسب تر است .
از اینفوگرافیک میتوان برای توضیح موضوعات پیچیده استفاده کرد آماری ارائه دهید که مخاطبان بتوانند ارزش تجارت و کسب کار را شما درک کنند
یا برای درک بهتر یک نمودار از محصول خود ارائه دهید .

۴. مطالعات موردی

یکی دیگر از مهمترین انواع  بازاریابی های محتوا مطالعه موردی است .
مطالعات موردی در واقع داستان های  مشتری  است که نشان میدهد کسب و کار و فعالیت شما باعث شده که یک مشتری به مشتری خاص وموفق تبدیل شده است .
مشتریان مطالعات موردی را دوست دارند زیرا این محتوا به آنها کمک می کند تا بهتر  درک کنند که محصولات و خدمات شما چگونه می تواند در کسب و کار و شغل آنها تاثیر مثبت داشته باشد .

اگر تصمیم دارید از مطالعات موردی به عنوان بخشی از بازاریابی محتوا خود استفاده کنید
نکته ی قابل توجه اینکه با دقت مشتری انتخاب کنید که خدمات شما تاثیرات مثبت زیادی در کسب و کار آنها ایجاد کرده است .

مطالعات موردی را میتوان در وب سایت مرتبط به کسب و کار خود قرار داد یا میتوان از آنها در وبلاگ های خود ، کتاب های الکترونیکی ، شبکه های اجتماعی یا هنگام صحبت تیم فروش با مخاطبان هدف می توان استفاده کرد.

۵. کتاب های الکترونیکی

کتاب های الکترونیکی یک نوع موثر از محتوای طولانی است که مشاغل و صاحبان کسب و کار می توان برای معرفی محصولات و ارائه خدمات خود استفائه کنند .

کتاب الکترونیکی نباید یک تبلیغ ۵- ۱۰ صفحه باشد بلکه باید دارای تبلیغات مفیدی با توجه به نیاز مخاطبان و مشتریان باشد .
این نوع بازاریابی محتوا در مورد فروش با مشتریان نیست بلکه برای ارتباط با مشتریان و مصرف کنندگان هدف است
تا آنها به شما اعتماد کرده و اگر قصد خرید و استفاده از محصولات را داشتند به سراغ شما بیایند .

۶. مقالات سفید

مقالات سفید یک را برای ثابت ماندن و تازه نگه داشتن ایده های معرفی و فروش محصول است .
مقاله سفید حاوی اطلاعات بسیار مفیدی برای کسب و کارها است
و هدف از نگارش آن ارائه اطلاعاتی است که کمک می کند
فرایند انتخاب در مورد خرید یک محصول یا دریافت یک خدمت پیچیده و گران قیمت ، ساده تر شود .
وقتی محصولات و خدمات شرکت ها پیچیده و گران قیمت باشد
تا زمانی که مشتری همه حقایق و اطلاعات درباره ی محصول نداشته باشد قانع به خرید نمی شود .

مشتری هرچه اطلاعات بشتری درباره شرکت شما یا محصول شما داشته باشند
احتمال به نتیجه رسیدن فروش هم بیشتر خواهد شد. این اطلاعات مورد نیاز را مقالات سفید می توانند در اختیار مشتریان قرار دهند .

۷. چک لیست ها

چک لیست ها نوعی برگ کاری است که لیستی از کارهایی را که باید انجام شود
برای دستیابی به نتیجه ی مطلوب ارائه می دهد .
پس از ایجاد یک چک لیست در مورد موضوع مورد نظر خود، می توانید چک لیست های خود را در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارید یا حتی آنها را در یک پست وبلاگ قرار دارد.

۸. مصاحبه ها

مصاحبه با کارشناسان صنعت یا حتی مشتریان خود شما یکی دیگر از کاربردی ترین انواع بازاریابی محتوا است .
محتوای مصاحبه اطلاعات ارزشمندی را برای بازدیدکنندگان سایت شما فراهم می کند
که می تواند به رفع نیازهای  آنها و راهنمایی شان کمک کند .
نکته ی اصلی برای تاثیرگذاری مصاحبه ها در مخاطبان این است موضوعاتی برای  مصاحبه انتخاب شوند
که بیشترین اهمیت را برای مشتریان داشته باشد و بتواند اطلاعات مفید، ارزشمند و کاربردی در اختیارشان قرار دهد.

روش هایی که می توانند از مصاحبه ها به عنوان بخشی از کمپین های بازاریابی دیجیتال استفاده کرد

  • میزبان یک مصاحبه زنده از طریق وبینار یا یک جریان زنده مانند لایو فیس بوک یا اینستاگرام باشید.
  • متن مصاحبه کتبی زا در وبلاگ خود قرار دهید .
  • محتوای مصاحبه خود را ضبط کنید و آن را درسایت و از طریق You Tube در دسترس قرار دهید .

۹. پست های رسانه های اجتماعی

رسانه های اجتماعی یکی از بهترین انواع بازاریابی محتوا برای ارائه خدمات و معرفی محصولات شما هستند.
صاحبان کسب و کارهای کوچک می توانند از قدرت رسانه های اجتماعی برای دستیابی به مخاطبان هدف خود استفاده کنند.

در رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک ، اینستاگرام ،توییتر،… باعث تعامل بیشتر مشاغل و فروشندگان با مشتریان و مخاطبان مورد نظر می شود .

شبکه های اجتماعی یکی از روش های موثر برای معرفی محصولات و ارائه خدمات و تبلیغ و اطلاع رسانی در مورد آنها به مشتریان است .
این تبلیغات بر تصمیم مشتریان برای خرید محصول مورد نظر کاملا تاثیر گذار است .

۱۰. گیف ها ( GIFs) و میم ها (Memes)

گیف ها و میم ها از متمایزترین انواع بازاریابی محتوا هستند.

گیف ها فایل های تصویری متحرک هستند
که می توانند در انواع مختلف سیستم های عامل از جمله شبکه های اجتماعی و ایمیل به اشتراک گذاشته شوند .

میم ها چون به صورت ویروسی گسترش پیدا می کنند خیلی سریع و گسترده پخش می شوند
اغلب به نشانه های فرهنگی تبدیل می شوند .

Image result for Memes

نمونه یک mem

میم ها دارای تنوعی در موضوع هستند میتوان تصاویر یا ویدئو را ویرایش کرد و عنوان ها و زیرنویس های متنوعی روی آنها قرار داد.

صاحبان کسب و کار می تواننداز  از گیف و میم ها برای جلب توجه مشتریان و کاربران به موضوع مورد نظرشان استفاده کنند
گیف ها و میم ها را می توان در محتوای وبلاگ یا ایمیل های بازاریابی قرار داد تا کاربران سرگرم خواندن آنها شوند.

 

مزایای برون سپاری کار برای شرکت ها

مزایای برون سپاری کار برای شرکت ها

برون سپاری خدمات یکی از شیوه های نوین مدیریت در سازمان ها است .
امکانی است که شرکت ها از آن برای کاهش هزینه ها و تمرکز بیشتر بر فعالیت اصلی و جبران کمبود منابع خود استفاده می کنند .

برون سپاری چیست؟

مفهوم اولیه آن بدین معناست بخشی از فعالیت ها و امور یک شرکت به بیرون سپرده شود و خود شرکت از فرایند خارج شود کارها و خدمات مربوطه توسط شخص ثالث انجام گردد

برون سپاری یکی از بهترین روش ها برای شرکت هایی است که در فکر ارائه خدمات با کیفیتی هستند که در عین حال حداقل هزینه ها را برای آنها به دنبال دارد.

فرایندی است که طی یک قرارداد، هر شرکتی می تواند بخش از فعالیت های خود را به شرکت دیگر و یا اشخاص بسپارد.
طی این قرارداد باید خدمات مشخصی مانند فعالیت های IT،خدمات مالی ، پشتیبانی و … در بازه ی زمانی معین بر اساس کیقیت تضمین شده انجام و تحویل داده شود .

اهمیت برون سپاری

شرکت هایی که کارهایی برون سپاری را انجام می دهند از دانش و آگاهی کافی و تخصص لازم در حوزه ی مورد نظر برخوردار هستند .
قطعا مشابه چنین پروژه هایی را قبلا انجام داده اند و به خوبی آگاه هستند که جهت انجام و تکمیل سریع پروژه دقیقا چه چیزهایی مورد نیاز است .
و در مقایسه با نتیجه نهایی با هزینه ی کمتری وظایف مورد نظر را انجام می دهد .

حوزه هایی که اغلب برون سپاری می شود :

امروزه شاهد به کارگیری از این فرایند در اکثر صنایع هستیم .
اکثر صنایع و بخش ها طی قراردادهای مختلف توسط نیروی کار خارج از شرکت انجام می شوند

مزایای برون سپاری :

کاهش هزینه ها

یکی از مهمترین مزایای آن ، کاهش هزینه های عملیاتی است .
در واقع یک سازمان یا شرکت می تواند هزینه ای را که باید صرف خرید تجهیزات جدید ، تهیه زیرساخت مناسب، استخدام نیروی جدید و آموزش آن شود را از طریق این فرایند تا حد زیادی کاهش دهد .

تکمیل به موقع پروژه ها

در فرایند برون سپاری این امکان وجود خواهد داشت که فعالیت ها و خدمات زمان بر ، از چرخه درونی فعالیت اصلی شرکت خارج شده و در زمان صرفه جویی شود .
این زمان ذخیره شده می تواند در ادامه باعث سرعت بخشیدن به پروژه های شرکت شود .

استفاده از دانش گروهی از متخصصین در بازه زمانی دلخواه

یکی دیگر از حسن های آن استفاده از دانش گروهی متخصصان است .
با سپردن به موقع متخصصین حوزه ی مربوطه می توان از جمع بندی دانش و نظرات مختلف آنها استفاده کرد .

افزایش سرعت تحویل خدمات

یکی دیگر از مزایای برون سپاری افزایش سرعت تحویل و خدمات به مشتریان و کاهش زمان بازاریابی است .
این مسئله باعث افزایش سطح رضایت کاربری و یا مشتری نهایی است .

هماهنگی با هسته ی اصلی کسب و کار

با سپردن کارهای جانبی به برون سپاری این کار باعث می شود تمرکز بروی کار اصلی بیشتر شود .

دوام و مدیریت خطر

در دوره هایی که گردش مالی کارمندان زیاد است ، عدم قطعیت و ناهماهنگی در عملیات افزایش می یابد .
برون سپاری می تواند دوام شرکت را بالا برده و هم زمان با آن خطر پایین آمدن کیفیت عملیات در شرکت را نیز کاهش داد .

انعطاف پذیری نیروی کار

برون سپاری این امکان را می دهد که برای کارهای دوره ای و فصلی منابع انسانی بیشتری را در اختیار داشته باشید و هنگامی که کار تمام شد آنها را کنار بگذارید .

بازاریابی تلفنی یا فروش اینترنتی

بازاریابی تلفنی یا فروش اینترنتی

بازاریابی تلفنی یک از روش های بازاریابی مستقیم است که در آن با مشتریان مرتبط تماس گرفته می شود
واز طریق تماس تلاش می شود مشتریان را به خرید و استفاده از محصولات و خدمات شرکت و مجموعه متقاعد کرد .
فروش اینترنتی در ارائه و معرفی محصول نقش مهمی دارد زیرا با گسترش جهانی قدرت اینترنت و نیاز به فروشگاه های اینترنتی و خرید آنلاین بیش از پیش احساس می شود.

بازاریابی چیست

یکی از بخش های اصلی کسب و کار است که تمرکزش بر افزایش و نگهداشت مشتریان فعلی و دستیابی به مشتریان بالقوه و تبدیل آنها به مشتریان بالفعل است .

هدف از بازاریابی

  1. ایجاد آگاهی از برند
  2. تولید حجم زیاد از محصولات با کیفیت و پر مشتری
  3. ایجاد رهبری فکری
  4. اختصاص فعالیت های بازاریابی به تولید و ایجاد درآمد بیشتر
  5. افزایش تعامل با نام تجاری شما

انواع بازاریابی

  • بازاریابی اینترنتی
  • بازاریابی تلفنی
  • بازاریابی مستقیم
  • بازاریابی شبکه ای

اصول بازاریابی

  • در الویت قرار دادن مشتری
  • تهیه فرایندهای برنامه ریزی شونده میان مدت و بلند مدت به منظور گسترش برند
  • تهیه و تدوین فعالیت های کلیدی برای موفقیت مستمر کسب و کار
  • تشخیص منابع برای دستیابی به اهداف کسب و کار

اهمیت بازاریابی

  • بازاریابی به انتقال،مبادله و حرکت کالا کمک می کند.
  • باعث اشتغالزایی می شود.
  • بازاریابی به عنوان منبع ایده ها و خلاقیت های جدید شناخته می شوند.
  • مارکتینگ در حفظ و ارتقاء استانداردهای زندگی مفید است .

بازاریابی تلفنی Telemarketing

بازاریابی تلفنی یکی از روش های بازاریابی مستقیم است که در آن فروشنده با مشتریان مورد نظر و مرتبط با محصولات و خدمات تماس تلفنی برقرار کرده و با توضیحاتی در مورد محصولات و خدمات خود و بیان مزایای آن مشتری را متقاعد کرده و از مشتری تقاضای خرید و استفاده از خدمات خود می کند .

اشتباهات رایج در بازاریابی تلفنی

  • عدم ایجاد مشتریان واجد شرایط به اندازه ی کافی
  • پاسخگویی به سئوالات مشتریان از طریق ایمیل و نامه
  • گفتن زود هنگام قیمت
  • وقت تلف کردن برای کسانی که خریدار نیستند
  • بیش از حد صحبت کردن
  • توضیح ندادن ارزش ایجاد شده برای مشتریان
  • نرفتن به سراغ درخواست فروش
  • فراموش کردن پیگیری های فروش های انجام شده

مراحل شروع بازاریابی تلفنی

بازاریابی تلفنی فراتر از تماس های پی درپی و بی هدف و بی نتیجه است گاهی لازم است چندین مرتبه با مشتری تماس گرفته شود تا منجر به متقاعد کردن آن برای استفاده از خدمات و خرید محصولات کرد .

ایجاد یک لیست تماس از مخاطبان

قبل از ایجاد تماس باید لیستی هدفمند از مخاطبانی که قرار است تماس با آنها گرفته شود فراهم آورد
و آشنایی با ویژگی های صاحبان تماس داشت .
اطلاعاتی در زمینه و حوزه ی فعالیت افراد داشت و فعالیت آنها در راستای فعالیت شما باشد که در صورت برقرای تماس و دادن آطلاعات مورد نظر مشتریان علاقه مند شوند برای خرید و یا استفاده از خدمات

شناخت کافی از محصولات و خدمات خود

برای پاسخگویی بهتر به مشتریان لازم است که شناخت کافی از محصولات یا خدماتی که به مشتریان ارائه می دهید داشته باشید .
برای راهنمایی دقیق تر و دادن اطلاعات جامع، کامل در مورد محصولات و خدمات
در صورتی که مشتریان سئوالات متعدد از شما پرسیدن توانایی پاسخ گویی به تمامی آنها را داشته باشید تا مشتری آگاهی کافی از محصولات شما برسد .

آنالیز بازار محصولات و خدمات

قبل از شروع بازاریابی باید تحقیق کلی در مورد بازار محصولات و خدمات ، سلایق و نیازهای مشتری انجام داد .
برای رسیدن به نتیجه ی بهتر و موثر تر از ارائه محصولات و خدمات

تکنیک های بازاریابی تلفنی موفق

از جمله روش ها و اصولی که می تواند باعث بازاریابی موفق و پربازده شود می توان به موارد زیر اشاره کرد :

استفاده از کلمات مثبت و انرژی بخش

یکی از نکات مورد توجه درمکالمات بازاریابی با مخاطبان استفاده از کلمات مثبت ،انرژِی بخش،عبارات زیبا و است .
استفاده از این کلمات مثبت میتوانند تاثیرات موثری در ذهن مخاطب ایجاد کند و ترغیب شود برای استفاده از خدمات و یا محصولات شما

پرهیز ازپرحرفی و طرح سئوالات طولانی

دادن توضیحات طولانی و پر حرفی به مخاطب عمدتا خارج از حوصله ی مخاطبان است .
برای اینکه مخاطبان تمایل داشته باشند برای ادامه ی مکالمه بهتر است از سئوالات و توضیحات کوتاه و کلیدی استفاده شود .

شرح مزایای محصولات و خدمات قبل از دادن قیمت نهایی آنها

قبل از اینکه قیمت نهایی به مخاطبان داده شود می بایست شرح کاملی از مزایای محصولات و خدمات مورد نظر خود به مشتری داده شود .
تا در صورتی که مخاطبان راضی به استفاده از خدمات و محصولات شدن قیمت نهایی به آنها داده شود.

ارزیابی و پیگیری بازاریابی تلفنی

برای اینکه متوجه شوید بازاریابی شما چقدر موثر بوده است لازم است ارزیابی کامل صورت گیرد تا ببینید به اهداف مورد نظر خود د ربازاریابی رسیده اید یا خیر
چه مقدار از تماس ها موفق بوده اند و منجر شده است به راضی شدن مشتری برای استفاده از محصولات و خدمات
چه مقدار از تماس ها ناموفق بوده علت های آن بررسی شود

مزایای فروش اینترنتی

۱-صرفه جویی در زمان و هزینه :
یکی از مهمترین مزایای فروش اینترنتی صرفه جویی در وقت و هزینه ست هزینه های مالی و زمانی که صرف دعوت از مشتریان برای حضور در نمایندگی های فروش یا دفتر کار است.

۲-افزایش سرعت عمل و بازدهی در کار :
به دلیل اینکه قبل از برقراری تماس اطلاعات جامع وکامل از مشتریان و زمینه ی فعالیت آنها جمع آوری شده است این امر باعث افزایش سرعت و بازدهی و راندمان بالا است .

محدودیت های فروش اینترنتی

افرادی که با آنها تماس گرفته می شود چون افراد گوناگون با اخلاق های متنوع،منش و شخصیت گوناگون هستند
و قطعا واکنش ها و عکس العمل های گوناگونی نسبت به تماس گرفته شده با ایشان از خود نشان می دهند
در نتیجه فرد تماس گیرنده باید از انعطاف پذیری رفتاری بالایی برخوردار باشد.

فروش اینترنتی

با توجه به اهمیت وقت و زمان برای همه ی افراد امروزه شاهد گسترش فروشگاه های اینترنتی هستیم .
فروش اینترنتی باعث تاثیرات مثبتی در زندگی افراد شده است به لحاظ صرفه جویی در وقت
افراد با مراجعه به سایت های فروش اینترنتی و مشاهده ی کالای مورد نظر اقدام به خرید محصولات خود به صورت آنلاین می شوند .

مزایای فروش اینترنتی

  • راحتی خرید اینترنتی
  • صرفه جوییی در وقت و زمان
  • قابلیت امکان مقایسه
  • دسترسی همیشگی و بدون محدودیت
  • صرفه جویی در هزینه
  • مشاهده ی تنوع بالای محصول

معایب فروش اینترنتی

  • نبود تعامل بین فروشنده و مشتریان
  • ملموس نبودن محصولات مورد نظر
  • تاخیر در ارسال
  • کلاهبرداری های اینترنتی
  • آسیب دیدن محصول در حین حمل و نقل

انواع بازاریابی اینترنتی

  • بازاریابی در موتورهای جست و جو
  • تبلیغات کلیکی گوگل
  • از طریق شبکه های اجتماعی
  • تلفن همراه
  • از طریق ایمیل
  • بازاریابی از طریق اینفلوئنسر

نتیجه گیری

فروش و بازاریابی اینترنتی رقیب جدی برای بازاریابی تلفنی محسوب می شود .
بدلیل تنوع زیادی که این روش برای بازاریابی دارد نسبت به سایر روش های بازاریابی نتیجه ی بهتری را به ارمغان آورده است .
مزیت اصلی فروش اینترنتی آگهی از هزینه ای که انجام گرفته در مقابل هزینه ای که دریافت شده است .
نکته ی دیگراینکه با توجه به گسترش چشمگیر استفاده از اینترنت اکثر افراد تمایل به استفاده از ابزارهای دیجیتال برای انجام امور خود و در نتیجه خریدهای اینترنتی دارند .
بازاریابی تلفنی و فروش اینترنتی هر کدام دارای مزایای و معایب مخصوص به خود هستند.
معایب آنها از رشد آنها نمی کاهد.
هر فناوری و کسب و کاری مزایا و معایب خود را دارد .
مدیران و صاحبان کسب و کار برای پیشرفت و توسعه خط مشی های خود باید در رفع معایب موجود تلاش نمایند.
با افزایش زیر بافت های امنیتی برای فروش اینترنتی و همچنین تولید محتوای مناسب و مناسب میتوانند اطمینان کابران را برای خرید بالا ببرند .

0
    0
    ثبت سرویس
    هیچ سرویسی انتخاب نشده استمشاهده همه سرویس ها