Skip to content
۱۲ نکته در مورد عکاسی لباس

۱۲ نکته در مورد عکاسی لباس

[et_pb_section fb_built=”1″ admin_label=”section” _builder_version=”4.16″ global_colors_info=”{}”][et_pb_row admin_label=”row” _builder_version=”4.16″ background_size=”initial” background_position=”top_left” background_repeat=”repeat” global_colors_info=”{}”][et_pb_column type=”4_4″ _builder_version=”4.16″ custom_padding=”|||” global_colors_info=”{}” custom_padding__hover=”|||”][et_pb_text admin_label=”Text” _builder_version=”4.16″ background_size=”initial” background_position=”top_left” background_repeat=”repeat” global_colors_info=”{}”]
بسیاری از عکاسان معتقدند که یادگیری نحوه عکاسی لباس به اندازه عکاسی از جواهرات یا انواع دیگر عکاسی صنعتی و موارد دیگر، پیچیده نیست. آن‌ها اشتباه می‌کنند! با داشتن تجربه کافی در عکاسی از لباس، ما موفق شدیم ۳۰ نکته در مورد عکاسی لباس خیره‌کننده پوشاک برای شما بازگو کنیم.

نکته ۱٫ یک مدل را استخدام کنید

در صورت امکان استخدام یک مدل، در انجام این کار شک نکنید! یک مدل، می‌تواند حالت‌های مختلفی را به خود بگیرد تا بتوانید بهترین زاویه عکس مورد نظر را برای نمایش محصول خود انتخاب کنید. علاوه بر این، شما نمونه‌های بسیار خوبی از عکاسی لایف استایل را برای ارسال در شبکه‌های اجتماعی یا نمایش در فروشگاه آنلاین خواهید داشت.

نکته ۲٫ از یک مانکن استفاده کنید

یک نکته در مورد عکاسی لباس این است که هنگامی که به هر دلیل امکان استفاده از مدل را ندارید، از تکنیک‌های عکاسی از مانکن استفاده کنید. کار با مانکن‌ها، از بعضی نظرها از کار با مدل انسانی راحت‌تر است! چه اینکه آن‌ها به حرف شما راحت گوش می‌دهند! علاوه بر این، در حالی که از لباس‌های مانکن عکس می‌گیرید، ممکن است نکته تازه‌ای به ذهن‌تان برسد و هر چند بار که خواستید می‌توانید عکس بگیرید.

نکته ۳٫ چند عکس ارائه کنید.

اگر فقط یک یا دو عکس از محصول در اختیار مشتریان قرار دهید، آنها نمی‌توانند از نزدیک تمام جزئیات و مواد را بررسی کنند. برای عکاسی از لباس، گرفتن حداقل سه عکس و به‌صورت ایده‌آل، از پنج تا ده عکس از یک محصول، ضروری است. چه اینکه شما قرار است از جلو، پشت و کناره‌های لباس عکس بگیرید. همچنین تمرکز روی عناصر مهم مانند زیپ، دکمه‌ها، الگوها یا آرم‌ها را که این محصول خاص را از سایرین متمایز می‌کند، فراموش نکنید.

نکته ۴٫ عکاسی فلت را امتحان کنید.

یک روش جایگزین برای نحوه عکس گرفتن از لباس برای فروشگاه آنلاین، عکاسی تخت یا رومیزی است. این روش، بسیار ساده است زیرا شما به هیچ مانکن یا مدل دیگری احتیاج ندارید. شما فقط می‌بایست لباس‌ها را پهن کرده و عکس بگیرید. اما این مدل عکاسی پوشاک گاهی برای فروشگاه‌های آنلاین مناسب نخواهد بود.عکاسی فلت، بیشتر برای معرفی در اینستاگرام کاربرد دارد.

نکته ۵٫ عکاسی ۳۶۰ درجه را امتحان کنید!

عکاسی از محصول با روش ۳۶۰ درجه، این امکان را فراهم می‌کند تا مشتری بتواند مانند زندگی واقعی به آن نگاه کند. این تصاویر با فرمت سه‌بعدی، تصویر کاملی از محصول، اندازه، ابعاد و ترکیب عناصر آن را ارائه می‌دهند. هر چند به نظر می‌رسد که کار کاملاًً چالش برانگیزی است و البته، هزینه بسیار بالایی در بر خواهد داشت.

نکته ۶٫ ویژگی‌های منحصربه‌فرد را برجسته کنید.

در حالی که مشتریان مشغول گشت و گذار در فروشگاه‌های آنلاین لباس هستند، به دنبال یک مورد جالب توجه می‌گردند. به احتماًل زیاد، آن‌ها به تصاویر با عنصری پیچیده و غیرمعمول توجه می‌کنند. هنگام عکاسی از لباس، وظیفه عکاس این است که بر چنین جزئیات عجیب و غریب تأکید کند تا ضمن جلب توجه مشتری، بتواند مهمترین ویژگی محصول را به او نشان دهد.

نکته ۷٫ موقعیت دوربین را در نظر داشته باشید

پیش از شروع عکاسی، محل قرارگیری دوربین خود را در نظر بگیرید. باید دقیقاً روبروی تکه لباس مورد نظر واقع شود. به‌عنوان مثال، اگر از شلوار عکاسی می‌کنید، ارتفاع دوربین حدود ۱ متر باشد و هنگام عکاسی از پیراهن، این ارتفاع حدود ۱٫۵ متر خواهد بود.

نکته ۸٫ از بزرگنمایی دیجیتال استفاده نکنید.

شاید گاهی بخواهید برای اینکه یکی از قسمت‌های لباس، کل قاب تصویر را به خود اختصاص دهد، از بزرگنمایی کنید. به‌طور معمول، دوربین‌ها از یک بزرگنمایی دیجیتال برخوردار هستند، اما یکی از مهمترین نکات مربوط به عکاسی از لباس، عدم استفاده از بزرگنمایی دیجیتال است. چه اینکه استفاده از این قابلیت، سبب کاهش کیفیت تصویر خواهد شد. به همین خاطر، توصیه می‌شود عکاس، فاصله خود را کمتر کند و از حالت نرمال عکاسی، استفاده شود.

نکته ۹٫ تیکت‌ها و برچسب‌های قیمت را حذف کنید.

قبل از عکاسی از محصولات تجارت الکترونیکی دریغ نکنید و وقت خود را برای تهیه وسایل لباس اختصاص دهید. از شر هر برچسب و برچسب قیمت خلاص شوید و بعداً از خود تشکر خواهید کرد. همیشه می‌توانید این عناصر غیر ضروری را در مرحله پس از تولید تصویر حذف کنید. هنوز هم توصیه می کنم لباس ها را از قبل آماده کنید تا در وقت صرف ویرایش تصویر صرفه جویی کنید.

نکته ۱۰٫ چین و چروک لباس را اتو کنید.

نقص جزئی مانند چین روی لباس ممکن است موفقیت عکاسی شما را در تجارت الکترونیک از بین ببرد. به همین دلیل است که من پیشنهاد می کنم یک اتو یا بخار بخار به جلسه عکس بیاورید تا فوراً از چین و چروک لباس خلاص شود.

نکته ۱۱٫ از غلتک پرزگیر استفاده کنید

کیت عکاسی لباس شما قطعاً باید شامل یک غلتک پرز باشد. پرزها ، گرد و غبار و لکه های جزئی خاک را از بین می برد. قبل از عکس گرفتن ، پس از اتو کشیدن لباس ها را با غلتک پرز بپوشید. هنگام تهیه وسایل لباس با رنگ تیره از غلتک پرز استفاده خواهید کرد. اگر این کار را انجام ندهید ، به دلیل افزایش قرار گرفتن در معرض ، ذرات گرد و غبار در عکس‌ها قابل مشاهده هستند.

نکته ۱۲٫ از برس ویژه لباس بهره بگیرید.

یکی از موارد ضروری دیگر کیت عکاسی از مد و لباس ، برس سفت است. این به از بین بردن لکه های لباس ساخته شده از مواد خاص کمک خواهد کرد. نمونه ای از این مواد جیر است. برای جلوگیری از ظاهر “لکه دار” باید دستمال جیر را به یک روش ثابت مسواک زد. برس های سفت برای از بین بردن اثر انگشت و پارچه های صاف که تمایل به کثیف شدن ، مانند خزهای تقلبی دارند ، مفید هستند.
امیدواریم با استفاده از این نکته در مورد عکاسی لباس بتوانید نسبت به بهبود عکاسی خود اقدام نمایید.
[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]

یک نظر برای این نوشته موجود است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برگشت به بالا